بلوک‌بندی شرق و غرب مانند گذشته وجود خارجی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 1:43

بلوک‌بندی شرق و غرب مانند گذشته وجود خارجی ندارد

شماره: 14929
Aa Aa

او نوشته غرب و غرب‌گرایان جمهوری اسلامی را به عدول از سیاست نه شرقی، نه غربی متهم کرده و سیاست منطقه‌گرایی را مغایر با شعارهای انقلاب می‌دانند.

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران؛
بلوک‌بندی شرق و غرب مانند گذشته وجود خارجی ندارد

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نوشت: 

در سال‌های اخیر هرگاه دلسوزان واقعی کشور برای حل مشکلات بزرگ اقتصادی ایران، سیاست منطقه‌گرایی و تقویت ارتباط و همکاری‌ها با قدرت‌های آسیایی چون روسیه و چین را مورد تأکید قرار داده و گام‌های عملی اولیه را در راستای این سیاست برداشتند همگان شاهد بودند که غرب و غرب‌گرایان چگونه بر این سیاست تاختند در حالی که نگاه به آسیا و تقویت همگرایی منطقه‌ای برای جمهوری اسلامی شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی به حساب می‌آید.

به گزارش اسپادانا خبر، او در نشریه صبح صادق نوشته است:

رفتار غرب و غرب‌گرایان در ماجرای سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین نمونه‌ای برجسته از این رفتارهای مغایر با منافع ملی است. در سال‌های گذشته این نوع موضع‌گیری‌ها در حالی انجام شده که اولاً دیگر بلوک‌بندی شرق و غرب همانند گذشته وجود خارجی ندارد ثانیاً نگاه به آسیا و منطقه برای حل مسائل و مشکلات کشور از یک منطق قوی برخوردار است. خسارت‌ها و ضررهای تقویت رویکرد آسیایی ایران نه متوجه منافع ملی بلکه متوجه غرب و غرب‌گرایان خواهد شد از همین رو آنان با آدرس غلط دادن جمهوری اسلامی را به عدول از سیاست نه شرقی، نه غربی متهم کرده و از سیاست درست منطقه‌گرایی یا آسیاگرایی کشور با عنوان سیاست شرق گرایی مغایر با شعارهای انقلاب یاد می‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان