بوریس جانسون: ایرانی‌ها دست از دیوانگی بردارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:18

بوریس جانسون: ایرانی‌ها دست از دیوانگی بردارند

شماره: 8056
Aa Aa

وزیر پیشین امورخارجه انگلیس گفته: اگر نخست وزیر شوم اطمینان می‌دهم که هر کاری لازم باشد برای مهار کردن رفتارهای ایران در منطقه انجام خواهم داد.

در واکنش به کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام؛
بوریس جانسون: ایرانی‌ها دست از دیوانگی بردارند

بوریس جانسون، وزیر امورخارجه پیشین انگلیس در گفت‌وگو با پایگاه خبری جوئیش نیوز در پاسخ به سوالی درباره کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام اقدامات اخیر جمهوری اسلامی را در این‌باره دیوانگی خواند و مدعی شد که این کار، خلاف توافق هسته‌ای است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، جانسون گفت: توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است اما بریتانیا پیش از بررسی وضع هرگونه تحریم علیه ایران، منتظر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره عبور ایران از تعهداتش ذیل این توافق می‌ماند.

وی که یکی از گزینه‌های احتمالی برای نخست وزیری انگلیس است افزود: من نمی‌خواهم مردم فکر کنند که در مواجهه با ایران به نرمی برخورد می‌کنم. ما با وضعیتی بسیار دشوار مواجهیم و من کاملاً آماده‌ام تا اگر ایران توافق را نقض کرد، مسیر خود را بروم. توصیه جدی من به ایرانی‌ها این است که دست از این دیوانگی بردارند و اقدام دیگری نکنند که خلاف متن توافق است و به دنبال سلاح هسته‌ای نروند.

وزیر پیشین امورخارجه انگلیسهمچنین گفت: من قویاً بر این باورم که مردم نباید دولت بریتانیا را برای سختگیری در اعمال تحریم علیه ایران مقصر بدانند. اگر نخست وزیر شوم اطمینان می‌دهم که هر کاری لازم باشد برای مهار کردن رفتارهای ایران در منطقه انجام خواهم داد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان