بی حجابی به اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 5:56

بی حجابی به اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد

شماره: 13275
Aa Aa

مطهری درباره حواشی سخنانش در مورد ستار بهشتی گفته در مجلس نهم میگفتند این موضوع خط قرمز نظام است و مسائل حقوق بشر را قبول نداشتند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛
بی حجابی به اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد

علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:

 حجاب در ایران اختیاری است و در اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویداد 24، نماینده سابق مجلس دهم درباره حواشی پیش آمده سخنانش در مورد ستار بهشتی اظهار کرد:

«منظورم از بیان آن جمله محبت کردن به منتقدان بود نه اینکه با دو گونی برنج دهان منتقدان را ببندیم اما جور دیگری از سخنانم برداشت شد و همان تکه اظهارتم فقط دست به دست شد در حالیکه خانم گوهر عشقی خودش به خانه و دفتر من آمده و می‌داند با تمام فشارهایی که روی من بود و در مجلس نهم میگفتند این موضوع خط قرمز نظام است و اصلا پیگیری مسائل حقوق بشری را قبول نداشتند اما در مجلس من تنها کسی بودم که پیگیری زیادی کردم تا خاطیان مجازات شوند و وزیر را به کمیسیون آوردیم و از تریبون مجلس گفتم یک کارگر را شکنجه کردید و از دنیا رفت. این موضوع شبیه ماجرای دختر آبی بود که من گفتم چرا موضوع رفتن دختر به یک ورزشگاه را اینقدر بزرگ کردید و او را به دادگاه انقلاب فرستادید. حرف من این بود که باید با آن دختر صحبت میشد نه اینکه او را در دادگاه محکوم کنید. همان موقع صداوسیما مرا بسیار تخریب کرد و به آقای علی عسگری هم گفتم دستکم بگذارید به اتهامات پاسخ بدهم که صداوسیما نگذاشت.»

او گفت:

«من با ساپورت مخالف نبودم. مخالفتم با کسانی بود که فقط با ساپورت در خیابان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمدند اما کلا وضع حجاب در کشور را قابل قبول می‌دانم و معتقدم مسئله حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست. حکومت اسلامی قبول نمی‌کند خانم‌ها نیمه عریان به خیابان بیایند اما درباره نداشتن روسر، با جریمه خودروها به خاطر برداشتن یا عقب رفتن روسری هم مخالفم و باید از کنار این مسائل بگذریم. مردم با اراده خودشان حجاب را قبول دارند اما برخی می‌گویند باید آزاد باشیم. بنابراین معتقدم حجاب الان اختیاری است. حجاب اجباری آن چیزی است که طالبان می‌گفت. اگر روزی رییس جمهور شوم تلاش می‌کنم برخوردهای سختگیرانه نسبت به حجاب را از بین ببرم. برخورد باید با کسی باشد که بخواهد عریان بیرون بیاید. حتی اگر گسی روسری خودش را کنار بگذارد، نباید با او برخورد کرد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان