بیش از پانصد نفر در بیمارستان المعمدانی به شهادت رسیدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 9:57

بیش از پانصد نفر در بیمارستان المعمدانی به شهادت رسیدند

شماره: 23751
Aa Aa

این آمار مرگبارترین حمله هوایی اسرائیل از سال ۲۰۰۸ است؛ اتاق‌های بیمارستان آتش گرفته‌اند، شیشه‌ها شکسته‌اند و اجساد تکه تکه شده پخش شده است. 

جنایت جنگی با بمباران بیمارستان در نوار غزه؛
بیش از پانصد نفر در بیمارستان المعمدانی به شهادت رسیدند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد:

بیش از پانصد نفر در حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، سخنگوی دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت:

بیش از سیصد نفر در پی بمباران این بیمارستان به شهادت رسیدند. قربانیان زیاد هستند و قادر به برآورده کردن نیازها نیستیم.

پیش از این وزارت بهداشت غزه از شهادت دست کم ۲۰۰ تن در حمله اسرائیل به محوطه بیمارستان المعمدانی خبر داده بود.

رئیس دفتر رسانه ای دولت در غزه نیز گفت:

اشغالگران با بمباران بیمارستان المعمدانی مرتکب جنایت جنگی جدیدی شدند.

جنبش حماس هم اعلام کرد:

صدها تن در این حمله به شهادت رسیدند که بیشترشان بیماران و کودکان هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید اگر این خبر تایید شود حمله یاد شده مرگبارترین از نوع خود در پنج جنگ اسرائیل از سال ۲۰۰۸ است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

القدره تأکید کرد که این اقدام کشتار دسته جمعی است که در پی این حمله به بیمارستان صورت گرفته است.

برخی از منابع خبری تعداد شهدا را بالغ بر ۶۰۰ نفر اعلام کردند. وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش آخرین آمار شهدا را بالغ بر سه هزار نفر و افراد زخمی را بالغ بر ۱۲ هزار نفر عنوان کرده بود.

جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.

اداره بهداشت غزه اعلام کرد که این بیمارستان مملو از زخمی‌ها و دیگر فلسطینی‌هایی بود که در جست‌وجوی سرپناهی بودند. 
این آمار در صورت تایید مرگبارترین حمله هوایی اسرائیل در پنج جنگی خواهد بود که از سال ۲۰۰۸ تاکنون انجام داده است. 
تصاویر از این بیمارستان نشان می‌دهد که اتاق‌ها و سالن‌های بیمارستان آتش گرفته‌اند، شیشه‌ها شکسته‌اند و اجساد تکه تکه شده در سراسر آن محدوده پخش شده است. 

  •  

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از "قتل عام بیمارستان" در غزه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

  •  

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت حمله هوایی اسرائيل به بیمارستانی در نوار غزه را محکوم کرد:

سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان در شمال غزه را به شدت محکوم می‌کند. گزارش های اولیه حاکی از صدها کشته و زخمی است ما خواهان حفاظت فوری از غیرنظامیان و مراقبت های بهداشتی و لغو دستورات تخلیه هستیم.

  •  

نخست‌وزیر کانادا حمله به بیمارستان غزه را "غیرقابل قبول" خواند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که اسرائیل باید در انتقام گیری از حماس به خاطر حملاتی که بیش از ۱۳۰۰ کشته برجای گذاشت قوانین بین‌المللی را رعایت کند.

ترودو به خبرنگاران گفت که حمله به بیمارستانی در غزه "انزجاربرانگیز و کاملا غیرقابل قبول" بوده است. قوانین بین‌المللی در این مورد و سایر موارد باید رعایت شوند. جنگ قوانینی دارد و حمله به بیمارستان قابل قبول نیست.

  •  

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست.

  •  

ایران بمباران بیمارستان معمدانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر از بیماران و مجروحان بی‌دفاع و بی‌پناه شد، با قوی‌ترین عبارات محکوم کرد.
او این اقدام را یک جنایت جنگی وحشیانه و نسل‌کشی توصیف کرد و افزود:

رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد. انتظار می رود که جامعه جهانی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان به مسؤولیت بین‌المللی خود در بررسی سریع ابعاد این جنایت جنگی و پیگرد قانونی جنایتکاران صهیونیست عمل كنند.

  •  

اعلام عزای عمومی در ايران

در پی جنایت جنگی و حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشتار صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه، دولت جمهوری اسلامی ایران با محکومیت این وحشی‌گری جنون‌آمیز، روز چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

  •  

واکنش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به فاجعه خونین بیمارستان غزه

من از انفجار در بیمارستان غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه اون رخ داده خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم. بلافاصله پس از شنیدن این خبر من با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت کردم و به تیم امنیت ملی خودم دستور دادم تا به جمع‌آوری اطلاعات درباره آن چه دقیقاً رخ داده ادامه دهند. ایالات متحده صراحتاً برای حفاظت از جان غیرنظامیان در طول درگیری‌ها می‌ایسته و ما برای بیماران، کادر پزشکی و سایر بی‌گناهانی که در این فاجعه کشته یا زخمی شدند سوگواری می‌کنیم.

  •  

شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران نیز اظهار داشت:

شعله‌ آتش بمب‌های آمریکایی-اسرائیلی که امشب در بیمارستان ‌ المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. ‏سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست. ‏ایران نیز همچون امت اسلامی عزادار است و چهارشنبه را عزای عمومی اعلام می‌کند.

  •  

هیچ چیزی نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند

مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت:

فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی را که قربانیان فلسطینی زیادی گرفته است محکوم می‌کند. دسترسی بشردوستانه به نوار غزه باید بدون تاخیر فراهم شود.

  •  

گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز عنوان داشت:

من از کشته شدن صدها نفر در بمباران بیمارستانی در غزه وحشت دارم. به دلایل بشردوستانه خواستار آتش‌بس فوری هستم. من از حماس می‌خواهم که گروگان‌ها را بدون قید و شرط آزاد کند و از اسرائیل می‌خواهم که اجازه دهد کمک‌های فوری به غزه برسد.

  •  

حامیان رژیم صهیونیستی در برابر جنایات این رژیم پاسخگو باشند

دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تصریح به حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید نموده و اعلام داشت:

لازم است تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند.

  •  

پوتین حمله به بیمارستان غزه را «تراژدی» خواند و خواستار پایان درگیری‌ها شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه را که صدها کشته برجای گذاشت یک «تراژدی» خواند.

پوتین که برای شرکت در همایش راه ابریشم جدید به پکن سفر کرده همچنین ابراز امیدواری کرد که درگیری جاری میان اسرائیل و حماس به سرعت پایان یابد. 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد:

«این یک واقعه هولناک است، صدها نفر در این فاجعه انسانی کشته و مجروح شده‌اند. امیدوارم که این واقعه هشداری جدی برای پایان یافتن هر چه سریعتر درگیری‌ها (میان اسرائیل و حماس) باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان