بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری تولید کرده ایم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 7:02

بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری تولید کرده ایم

شماره: 15414
Aa Aa

دولت روحانی از منظر پدافند غیر عامل ایران را دچار خسارات بسیاری کرد که ولنگاری در حوزه سایبری و بی قانونی و انکار جنگ سایبری از جمله آنها بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران؛
بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری تولید کرده ایم

رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت:

صهیونیست‌ها می‌خواهند ضعف خود را با تهدید از بیرون بپوشانند. اگر اتفاقی از سوی رژیم صهیونیستی بیفتد پاسخ بسیار قاطعی داده خواهد شد که کوهن روز بعد خود را نبیند.

به گزارش اسپادانا خبر، علامرضا جلالی در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ادعای ایدی کوهن خبرنگار اسرائیل درباره شمارش معکوس این رژیم برای حمله به ایران ادامه داد:

این اظهارات گنده‌گویی و گزافه‌گویی است. رژیم صهیونیستی اگر چنین قدرت داشت تاکنون این حمله را انجام داده بود. قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی قادر است که این تهدید‌ها را پاسخ داده، کنترل کند و تشخیص دهد.

او با اشاره به ترور شهید فخری زاده با استفاده از ماهواره‌های آمریکایی گفت:

گسترش اینترنت جهانی می‌تواند مورد سواستفاده آمریکا قرار گیرد.

او گفت:

با اشراف کامل امنیتی و نظامی ایران بر مناطق مرزی و بیرون از مرزها امروز دشمن از طریق نظامی و تروریسمِ آشکار قادر به آسیب زدن به کشور و مردم نیست و به همین دلیل آن‌ها شیوه‌های غیرمستقیم و پنهانی را برای حمله و تهدید انتخاب کرده‌اند.

جلالی اظهار کرد:

در شرایط کنونی یک تقسیم کار میان دو دشمن اصلی ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

وی گفت:

آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا با ارتش این کشور همکاری دارند و در خدمت اهداف نظامی هستند.: آمریکایی‌ها از گذشته در بیش از ۵۰ کشور آزمایشگاه ژنتیکی دارند که تحت نظارت‌های جهانی نیست و این آزمایشگاه‌ها می‌تواند سلامت جهانی را تهدید کند و این اقدامات نگران کننده است. کرونا ثابت کرد که اقدامات آزمایشگاهی آمریکا می‌تواند برای جهان مخاطره آمیز باشد و مشخص نشدن منشا شیوع کرونا بعد از دو سال گویای این مهم است.

وی گفت:

در کل دنیا تنها دو کشور هستند که سازمان مقابله کننده با تهدیدات غیر طبیعی آن‌ها با سازمان مقابله کننده با تهدیدات طبیعی متفاوت است و آن دو کشور ایران و آمریکا هستند. ما باید از یک نوع توانمندی برای دفاع هوشمندانه دربرابر از تهدیدات هوشمند سازی اشیا ایجاد کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل بیان کرد: 

ما ساختار پدافند زیستی کشور را بازطراحی کردیم اما دولت آقای روحانی به این موضوع بی توجهی کرد. ما پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سند پدافند زیستی را طراحی و ابلاغ کردیم که باید این اجرایی شود. دولت دوازدهم از منظر پدافند غیر عامل کشور را دچار خسارات بسیاری کرد که ولنگاری در حوزه سایبری و بی قانونی و انکار جنگ سایبری از جمله این موضوعات بود. همچین واگذاری شبکه‌های اجتماعی و در اختیار قرار دادن پهنای باند در اختیار شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله این موارد بود. در حوزه زیستی نیز دولت دوازدهم دستاوردهای پدافند غیر عامل را نادیده گرفت و در شیوع کرونا شاهد این غفلت بودیم.

او فرصت سوزی دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی و رها کردن حوزه معیشت مردم در دو سال آخر را از دیگر خسارات دولت قبل دانست و افزود:

در دولت جدید تلاش کردیم با تعامل با دولت مردان این آسیب‌ها را جبران کنیم.

وی گفت: در سال گذشته بیش از پنجاه رزمایش برگزار کردیم و بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری را تولید داخلی کرده و با همکاری وزارت دفاع و نیروهای مسلح تجهیزات ضد ریز پرنده را تولید و در اختیار سازمان‌های مختلف کشور قرار دادیم.

وی ادامه داد: 

آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام امکانات خود و ضدانقلاب را برای برهم زدن امنیت ایران بسیج کرد که هدف آن ایجاد یک ظرفیت اقدامات آشوب برانگیز و ضد امنیتی علیه ایران بود که ماحصل آن شکست فشار همه‌جانبه حداکثری دشمن در تمام حوزه ها بود. استراتژی دشمن به سمت یک مجموعه عملیات ترکیبی رفته است از جمله آن می توان به جنگ سایبری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارج پایه یا همان «جنگ شبکه های اجتماعی» اشاره کرد. در این جبهه جدید همه تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور براساس الگوهای شناختی در شبکه‌های اجتماعی رصد و پایش می‌کنند تا بهانه ای برای تحریک مردم بیایند. و موضوعاتی که به کار تولید یک حادثه امنیتی می‌خورد را دست آویز خود برای تحریک مردم قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در زمینه فعالیت های ماهواره‌ای نیز شاهد اقدامات آمریکا هستیم که بر بستر توسعه اینترنت جهانی صورت می‌گیرد توضیح داد:

با ارائه خدمات اینترنتی فرا حکومتی، می‌توان زمینه حکمرانی خارج از حاکمیت ملی بر مردم را فراهم کند. غیر از اینکه خطر اشراف و تهدیدات ناشی فعالیت‌های ماهواره‌ها در لایه‌های نزدیک به زمین را نیز نباید فراموش کرد. که در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات لازم چه در حوزه بین اللملی و چه ملی اندیشیده شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان