تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک، دانشگاه تهران و بابل | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 1:57

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک، دانشگاه تهران و بابل

شماره: 8799
Aa Aa

دانشجویان با انتقاد از بیکاری، حضور نهادهای امنیتی و برخی مشکلات ایجاد شده در جریان ناآرامی‌های اخیر خواستار مقابله با سیاست‌های نئولیبرالی ایران شده اند.

همزمان با سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو؛
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک، دانشگاه تهران و بابل

همزمان با سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک و دانشگاه تهران در اعتراض به برخی رویه‌های موجود در کشور تجمع کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا و ایرنا، دانشجویان با انتقاد از برخی معضلات موجود از جمله بیکاری، حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخی مشکلات ایجاد شده در جریان ناآرامی‌های اخیر خواستار مقابله با سیاست‌های نئولیبرالی موجود در کشور شدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با در دست داشتن پلاکاردهایی آزادی برخی دانشجویان و کارگران بازداشتی را از مسئولان مطالبه کردند.

در تجمعات هر دو دانشگاه دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی تلاش کردند وحدت و مسالمت‌آمیز بودن اجتماع خود را نشان دهند.

دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته هایی با مضامینی چون «حق دسترسی آزاد به اطلاعات»، «دخالت اجنبی، خط قرمز ماست»، «جای دانشجو در زندان نیست»، « دانشگاه همراه با مردم» و «دانشگاه امن می‌خواهیم، نه امنیتی» اعتراض خود را بیان کردند.

خیابان‌ اصلی حوالی این دانشگاه نیز شاهد حضور ماموران نیروی انتظامی بوده است.

گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با برگزاری تجمعی مسالمت‌آمیز، مواضع سیاسی خود در قبال وقایع رخ داده در ایران را تبیین و درخواست رسیدگی به مطالبات مردم، رفع مشکلات معیشتی مردم و احترام به آزادی‌های مدنی را از مسوولان مطرح کردند.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان