تجهیزات دفاعی آمریکا در افغانستان توسط طالبان مصادره شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 5:36

تجهیزات دفاعی آمریکا در افغانستان توسط طالبان مصادره شد

شماره: 14503
Aa Aa

او گفته از دیدن این که طالبان امروز بر زنان افغانستان مسلط شده‌اند متاثريم اما گزینه دیگر پیش روی بایدن ورود به یک رویارویی و تداوم جنگ بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی كاخ سفيد؛
تجهیزات دفاعی آمریکا در افغانستان توسط طالبان مصادره شد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی كاخ سفيد گفت:

 در حال مذاکره با طالبان در مورد زمانبندی تخلیه نیروهای آمریکایی هستیم. طالبان وعده انتقال امن غیرنظامیان به فرودگاه کابل را داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

ما از احتمال کنترل طالبان بر افغانستان آگاه بودیم. از دیدن این که طالبان امروز بر زنان افغانستان مسلط شده‌اند نیز متاثريم اما گزینه دیگر پیش روی بایدن ورود به یک رویارویی و تداوم جنگ بود.

سالیوان اظهار کرد:

اظهار نظر درباره این‌که آیا آمریکا طالبان را به عنوان قدرت حاکم مشروع در افغانستان به رسمیت خواهد شناخت یا خیر زود است چرا که در کابل هنوز هرج و مرج است و طالبان هنوز یک حکومتی که مستقر شده باشد ندارند. این به طالبان بستگی دارد که به دنیا نشان دهد چگونه می‌خواهند پیش بروند اما سابقه طالبان خوب نبوده است. مساله اعتماد به طالبان و این که آن‌ها چه می‌گویند در میان نیست. مهم این است که طالبان در عمل چه می‌کند. آن ها باید صحت ادعاهایشان درباره زنان و سایر مسائل را به جامعه جهانی ثابت کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأیید کرد که تعدادی از تجهیزات دفاعی ایالات متحده که در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته بود توسط طالبان مصادره شده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان