تحریم‌ها علیه ایران شکست خورد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 22:58

تحریم‌ها علیه ایران شکست خورد

شماره: 23576
Aa Aa

محمد اسلامی گفته آژانس اقدامات مؤثر و ملموسی برای حفظ محرمانگی اطلاعات انجام دهد و بر رعایت بی طرفی و پرهیز از ارائه جزئیات غیرضروری در گزارش‌های خود خودداری کند.

پروندهٔ «موضوعات باقی‌مانده» در اسرع وقت مختومه شود؛
تحریم‌ها علیه ایران شکست خورد

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:

ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه در راستای افزایش سطح رضایت اجتماعی، ارتقا کیفیت زندگی مردم در حوزه علوم و فنون هسته‌ای فعالیت کرده و به توسعه دستاوردهای خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد. مطالعات طرح های مربوطه برای اجرای این پروژه‌ها و ساخت این نیروگاه‌ها آغاز شده و به نحو مقتضی در جزئیات این برنامه‌ها در اختیار آژانس قرار گرفته است.

وی ادامه داد:

ایران به طراحی و ساخت راکتورهای تحقیقاتی و شتاب‌دهنده‌ها و سامانه‌های پرتودهی تولید و کاربرد رادیوایزوتوپ در زمینه سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت ادامه می‌دهد. این دستاوردها مرهون زحمات زنان و مردان کشور من است که مجدانه برای اعتلای ایران فعالیت می‌کنند و تعدادی از این دستاوردها در نمایشگاه این کنفرانس ارائه می شود و آمادگی داریم با سایر کشورها در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم.

او گفت:

رژیم صهیونیستی به تهدیدات تروریستی خود علیه دانشمندان و ‌پروژه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی اعلام کرد که «آژانس بین المللی انرژی اتمی باید فعالیت حرفه‌ای خود در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران را حفظ کند؛ تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این فرصت برای آژانس فراهم شود که فعالیت خود در سایت‌های ما به راحتی انجام شود».

اسلامی همچنین گفت که تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد و همکاری با آژانس نباید تحت تاثیر طرح‌های سیاسی و منفی قرار گیرد.پ

محمد اسلامی با بیان این که آژانس برای حفظ محرمانگی اطلاعات اقدامات جدی انجام دهد ادامه داد:

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بیشترین بازرسی‌ها را از موسسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. لازم است آژانس اقدامات موثر و ملموسی برای حفظ محرمانگی اطلاعات انجام دهد و بر رعایت بی طرفی و پرهیز از ارایه جزئیات غیرضروری در گزارش‌های خود خودداری کند.

او گفت که نباید همکاری‌های عمیق و مستمر ایران با آژانس نادیده گرفته شود.

تهدیدات اسرائیل علیه دانشمندان هسته‌ای ایران مغایر اساسنامه آژانس و منشور ملل متحد است

محمد اسلامی توسعه کمی و کیفی زرادخانه‌های هسته‌ای را نگران‌کننده خواند و گفت:

این روند مغایر با تعهدات پذیرفته شده توسط کشورهای دارای سلاح هسته‌ای است. مایه تاسف است که پس از گذشته پنج دهه از تصویب معاهده عدم اشاعه ماده ۶ معاهده همچنان اجرا نمی‌شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر طرح منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه، نگرانی خود از برنامه مخفی نظامی هسته‌ای رژیم اسرائیل را اعلام می‌کند. متاسفانه رژیم صهیونیستی برنامه هسته‌ای خود را ذیل پادمان قرار نداده و از این رو تهدید نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود و یکپارچگی و اعتبار NPT و آژانس را به خطر انداخته است.

او گفت که ایران انتظار دارد پروندهٔ «موضوعات باقی‌مانده» در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان