تروئیکای اروپا عبور ایران از برجام را نگران کننده خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 8:21

تروئیکای اروپا عبور ایران از برجام را نگران کننده خواند

شماره: 8012
Aa Aa

در این بیانیه آمده: تعهد ما به توافق هسته‌ای به رعایت کامل آن از سوی ایران بستگی دارد. ما از این اقدام ایران متأسفیم و از ایران می‌خواهیم که از این گام برگردد.

در بیانیه مشترک آلمان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا؛
تروئیکای اروپا عبور ایران از برجام را نگران کننده خواند

وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای مشترک در واکنش به عبور ذخایر اورانیوم ایران از سقف تعیین‌شده در برجام صادر کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، پس از تأیید رسمی عبور ذخایر اورانیوم ایران از سقف تعیین‌شده در برجام یعنی 300 کیلوگرم هگزافلوراید (UF6) و یا معادل آن یعنی 202.8 کیلوگرم اورانیوم، وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی با انتشار بیانیه‌ای مشترک نگرانی خود را از اقدام اخیر ایران ابراز داشتند.

در بیانیه دیپلمات‌های ارشد این سه کشور اروپایی و سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا آمده است: «وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌شدت از اینکه ایران از محدودیت ذخایر اورانیوم ذیل برجام عبور کرده است نگرانند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این اطلاعات را تأیید کرده است.»

طرف‌های اروپایی در ادامه این بیانیه اعلام کرده‌اند: «ما دائماً و صراحتاً گفته‌ایم که تعهد ما به توافق هسته‌ای به رعایت کامل آن از سوی ایران بستگی دارد. ما از این اقدام ایران متأسفیم و از ایران می‌خواهیم که از این گام برگردد و از اقدامات بیشتری که منجر به تضعیف برجام می‌شوند، بپرهیزد. ما فوراً اقدامات بعدی را طبق مفاد برجام و با هماهنگی سایر طرف‌های برجام بررسی خواهیم کرد.»
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان