ترکیه عملیات چشمه صلح را متوقف خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 7:49

ترکیه عملیات چشمه صلح را متوقف خواهد کرد

شماره: 8678
Aa Aa

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نوشته خبرهای بزرگی از ترکیه در راه است. متشکرم اردوغان. جان میلیون‌ها نفر نجات داده می‌شود.

توافق آمریکا و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه؛
ترکیه عملیات چشمه صلح را متوقف خواهد کرد

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به توافقی برای برقراری آتش‌‌بس موقت در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، طبق این گزارش، ترکیه و آمریکا با برقراری آتش‌بس موقت در سوریه به منظور خروج نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از مناطق تحت حمله به توافق رسیده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی بعد از انتشار این خبر نوشت:

«خبرهای بزرگی از ترکیه در راه است. مایک پنس و مایک پامپئو به زودی کنفرانس خبری برگزار می‌کنند. متشکرم اردوغان. جان میلیون‌ها نفر نجات داده می‌شود. از کردها متشکرم. آتش بس جان‌ عده‌ زیادی را نجات داد. کردها الان بسیار مایل به انجام آنچه هستند که باید انجام شود. آتش‌بس ترکیه نتیجه‌ای فوق‌العاده است. تحریم‌ها و تعرفه‌های وضع شده را بسیار سریع برمی‌چینیم».

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا نیز از توافق آمریکا و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر داد. 

به گزارش آناتولی، پنس گفته تصمیم آتش‌بس به وسیله دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان و به مناسبت روابط محکم بین دو رهبر صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ترکیه عملیات چشمه صلح را متوقف خواهد کرد و ی.پ.گ نیز در قبال این طی 120 ساعت از منطقه امن خارج خواهد شد گفت: عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه به مدت 120 ساعت به حالت تعلیق در می‌آید. آمریکا مقدمات خروج ی.پ.گ از منطقه امن را (طی 120 ساعت) فراهم خواهد کرد. مهلت 120 ساعت آغاز شده است.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا گفت ترکیه و آمریکا درباره نابودی کامل داعش در شمال شرقی سوریه هم‌عقیده هستند.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا گفته نقطه‌ای که به سمت آن عقب‌نشینی صورت خواهد گرفت، در فاصله 20 مایل در جنوب مرز ترکیه قرار دارد. ترکیه با برقراری آتش‌بس اجازه به عقب‌نشینی را خواهد داد. در واقع این عقب‌نشینی آغاز شده است. ی.پ.گ از فرصت آتش بس استقبال کرد. ی.پ.گ درباره خروج خود از منطقه امن به ما ضمانت داد. تحریم های اعمال شده علیه ترکیه برداشته خواهد شد.

چاووش‌اوغلو نیز گفته با درایت اردوغان طی مذاکرات به خواسته های خود رسیدیم. این یک آتش‌بس نیست. آتش‌بس فقط می تواند بین دو طرف مشروع صورت بگیرد. این به معنای توقف موقتی عملیات است. درباره منبج و برخی مناطق دیگر نیز با روسیه مذاکره خواهیم کرد. برای اینکه ی.پ.گ/پ.ک.ک طی 120 ساعت از منطقه خارج شود، عملیات چشمه صلح را موقتا متوقف خواهیم کرد، ولی این یک آتش‌بس نیست. برای بازپس گیری سلاح سنگین داده شده به ی.پ.گ با آمریکا به توافق رسیدیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان