تضاد ایران با آمریکا تضاد بین حق و باطل و ایمان و کفر است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:26

تضاد ایران با آمریکا تضاد بین حق و باطل و ایمان و کفر است

شماره: 12104
Aa Aa

سعیدی گفته برخی دولت مردان گرفتار نفاق سیاسی هستند؛ دولت اعتدال با تصور اشتباه وارد عرصه مذاکره شد و امتیازات زیادی در عرصه تعامل به دشمن داد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوای ایران؛
تضاد ایران با آمریکا تضاد بین حق و باطل و ایمان و کفر است

علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوای ایران گفت:

مشکل ما با آمریکا و به تعبیر بهتر تضاد ما با آمریکا هم مبنایی و هم رفتاری و عملکردی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با تسنیم اظهار کرد:

تضاد ما با آمریکا تضاد بین حق و باطل و ایمان و کفر است. نظام حاکم در آمریکا بر اساس سلطه پایه گزاری شده و ماهیت استکباری دارد یعنی جوهره حاکمیت آمریکا جوهره سلطه و حاکمیت اراده آمریکا بر جوامع بشری است. چنین حکومتی تحمل هیچ گونه اراده و قدرتی را در برابر خود ندارد مگر آن اراده و حکومت بتواند با اتکاء به درون و مقاومت فعال، سطح قدرت خود را به سطح ضربه متقابل یا ضربه پیش دستانه برساند و یا اینکه ساختار آمریکا در هم بشکند که برخی نشانه های آن در حال حاضر مشاهده می شود. تضاد ما با آمریکا فردی و حزبی نیست که اگر ترامپ برود و بایدن بیاید و یا قدرت از حزب جمهوری خواه به حزب دموکرات منتقل شود وضع عوض شود. در حقیقت بایدن و ترامپ مأمور و ابزار حاکمیت استکباری هستند. تضاد ما با آمریکا موضوعی نیست که اگر در مسئله هسته ای توافق شد، مسائل حل شود و لذا دولت اعتدال با تصور اشتباه وارد عرصه مذاکره شد و امتیازات زیادی در عرصه تعامل به دشمن داد. تضاد ما با آمریکا ماهوی و اعتقادی و تقابل جبهه توحید با جبهه کفر و شرک است و هیچگونه زمینه ای برای کنار آمدن با یک رژیم الحادی، استکباری وجود ندارد. تضاد ما با آمریکا حاکم به شخص نیست که با تعویض مهره ای شرائط تغییر کند از قدیم گفته اند که «جمهوری خواهان با شمشیر سر می برند و دموکرات ها با پنبه سر می برند.» تضاد ما با آمریکا عمقی و راهبردی است نه تاکتیکی و سلیقه ای. مسئله جمهوری اسلامی ایران صیانت از انقلاب اسلامی، استقلال و حمایت از ملّت های مظلوم مسلمان است و در اینگونه امور راهبردی امکان عقب نشینی وجود ندارد و فشار آمریکا هم ناظر به همین مبانی و اصول است و نظام اسلامی حق ندارد کوچکترین عقب نشینی داشته باشد.

سعیدی گفت:

هدف اصلی نظام حاکم بر آمریکا مقابله با انقلاب و بر اندازی نظام اسلامی است و این هدف در طول بیش از 4 دهه ثابت بوده اما استراتژی و راهبرد با توجه به متغیرهای زیادی تغییر می کند. استکبار با توجه به شرائط گاهی نبرد سخت را در دستور قرار می دهد و گاهی توطئه کودتا و گاهی تحریم و گاهی تحریم همراه با تعامل در دستور قرار می گیرد. آنچه که زمینه ورود آمریکا به عرصه تعامل در کنار تحریم را فراهم کرد، تحول در وضعیت قوه مجریه در جمهوری اسلامی ایران بود. در ایران دولتی سرکار آمده بود که بدون توجه به پیشینه خیانت‌های آمریکا در قبال ایران و بدون توجه به عملکرد خیانتکارانه رژیم حاکم بر آمریکا در عرصه بین المللی وارد مذاکره شد و امتیازات زیادی را با انگیزه رفع تحریم کامل در اختیار دشمن قرار داد امّا تغییری در تحریم و برآورده شدن خواسته های ایران بدست نیامده و چنانچه رهبری معظّم(مدّظلّه العالی) نظارت عالیه و شرایط خاص را تدبیر نمی‌کردند معلوم نبود چه اتفاقی بیفتد. حکومت دینی متکی بر مبانی و اصولی است که از جمله آنها قاعده نفی سبیل است، نمی‌تواند با نظام استکباری آمریکا سازش کرده و تسلیم شود. حکومت دینی نمی تواند از اصل اقتدار دفاعی عقب نشینی کند. حکومت دینی نمی‌تواند از عمق راهبردی خود عقب نشینی کند. خواست آمریکا حل مشکلات در قالب برد برد نیست مطالبه و خواست آمریکا تسلیم جمهوری اسلامی و عقب نشینی از مبانی و اصول مسلم خود است. مشکل جمهوری اسلامی دولت هایی هستند که به علّت ضعف در پاسداری و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی و فقدان برنامه ریزی و پایداری در برابر فشار ها به سمت بدترین راه حل که همان سازش هست می روند. ایستادگی پیامبر در برابر خواسته های کفّار و مشرکین مبیّن این حقیقت است که قلمرو مبانی و اصول منطقه ممنوعه است و امکان عقب نشینی وجود ندارد.

سعیدی ادامه داد:

متأسفانه برخی دولت مردان گرفتار نفاق سیاسی هستند و آنچه  در دل دارند بیان نمی کنند این ها حاکمیت دینی را با تکیه بر مبانی امام و رهبری قبول ندارند و عمق استرتژیک نظام را قبول ندارند، دفاع از مقاومت و حمایت از ملّت مظلوم فلسطین را باور ندارند و در ذهن آن ها مدلی شبیه به مالزی و سنگاپور و حداکثر ژاپن اسلامی خلجان می کند در حالی که اولاً ماهیت، شرایط کشور و نظام اسلامی ایران با کشورهای مذکور تفاوت اساسی دارد و نمی توان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را با آن ها مقایسه کرد ثانیاً نگاه آمریکا به ژاپن به عنوان یک کشور لائیک که در خدمت آمریکاست با نگاه آمریکا به یک نظام انقلابی متکی به اسلام ناب بسیار متفاوت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت:

جریان غرب گرا و اصلاح طلب که با همسویی با دولت اعتدال و عدم کارآمدی آن، قافیه را باخته و سوخت شعاری خود را تمام شده و ظرفیت شعوری خود را پر شده می‌بینند همواره در تلاشند مصالح کشور را به نوعی به شرایط سیاسی حاکم بر آمریکا گره زده و در سراب و خیال به قصد دستیابی بر آب حرکت کنند البته هدف اصلی آنها این است که با شرطی کردن مردم از این نمد کلاهی برای خود بافته و با اغوای افکاری عمومی در عرصه انتخابات 1400 کسب وجهه کنند و الّا چگونه می شود که اینها توجه نداشته باشند که با تسلیم در برابر آمریکا چیزی عاید ما نخواهد شد و چگونه نمی‌دانند تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان