تضمینی برای عبور از خط پایان در مذاکرات وین وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:27

تضمینی برای عبور از خط پایان در مذاکرات وین وجود ندارد

شماره: 16921
Aa Aa

در حالی که باقری گفته برای اتمام کار طرف‌های غربی باید تصمیم بگیرند سخنگوی کاخ سفید می گوید حصول به تواق نیازمند جدیت نشان دادن ایران است.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران؛
تضمینی برای عبور از خط پایان در مذاکرات وین وجود ندارد

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران می گوید:

هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم الزاما تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در توئیتر نوشته است:

این کار مستلزم هوشیاری، ثبات قدم قوی‌تر، خلاقیت بیشتر و رویکردی متوازن برای برداشتن گام پایانی است. برای اتمام کار تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند.

  •  

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد زمان کمی برای رسیدن به توافق با ایران در مذاکرات وین باقی مانده است.

ساکی در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت:

آنچه ما می‌بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است. باید توجه داشته باشیم که معمولاً سخت‌ترین مؤلفه‌ها جایی است که سخت‌ترین مکالمات و مذاکرات وجود دارد. پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و ما به هم نزدیک هستیم اما چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز باید کار شود. ما معتقدیم اگر ایران جدیت نشان دهد می‌توانیم و باید به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام در ظرف چند روز دست یابیم اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.

  •  

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه مذاکرات وین از تماس‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران جدا است گفت در وین هنوز مسائلی وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آنها وجود ندارد.

  •  

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توییتر نوشته است:

دستیابی به توافق خوب بدلیل پیشرفت‌های قابل اعتنا در مذاکرات که عمدتا ناشی از ابتکارات ایران بوده امکان‌پذیر است اما مرحله پایانی مذاکرات وین بدون تصمیم‌گیری سیاسی غرب برای حل مسائل بسیار مهم باقیمانده که لازمه «متوازن‌سازی توافق» است شکل نخواهد گرفت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان