تغییر در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 0:11

تغییر در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد

شماره: 19571
Aa Aa

حضور صهیونیست‌ها مخل امنیت منطقه است. تحرکات آنها را زیر نظر داریم و چنانچه تهدیدی را احساس کنیم با عناصر این رژیم و پشتیبانان آنها برخورد خواهیم کرد.

از موشک بالستیک زمین به زمین رضوان رونمایی شد؛
تغییر در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح و آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در تاریخ کشور ایران دفاع مقدس سرآغاز حیات جدید ملت ایران برای تاریخ سازی و نقش آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی به شمار می‌رود اظهار داشت:

هرچه زمان می گذرد این تاثیرگذاری بیش از گذشته نمایان می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

دفاع مقدس صحنه بروز شایستگی‌ها و فضیلت‌های ملت ایران است که با وجود تهاجم دشمنان و پشتیبانی استکبار جهانی بحمدالله این ملت عزیز سربلند شد. دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت و آسایش و پیشرفت بایستی قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد و نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی امام بزرگوار این درس بزرگ را به خوبی آموختند که تنها با قدرت متکی به ملت و ایستادگی و مقاومت امکان دست یافتن به اهداف بلند را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه ملت ایران همواره ثابت کرده ملتی صلح‌جو است گفت:

قدرت نظامی ما صرفا برای دفاع است و امروز بحمدالله هوا، زمین، دریا و فضا و جای جای ماموریت‌های نیروهای مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. این قدرت بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم نموده است که این را مدیون حماسه مقاومت و پایداری فرزندان این ملت در مقابله با دشمنان هستیم. خلاقیت‌های دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است. فتح خرمشهر هنگامی به خوبی درک می‌شود که تهاجم سریع دشمن در میهن اسلامی و شکست‌های ابتدای جنگ به خوبی تصویر شود و آنجاست که تبدیل آن شکست‌ها به پیروزی در فاصله زمانی یک سال درک می شود.

باقری با اشاره به تحولاتی که میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در جریان است گفت:

همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم تغییرات در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به دو کشور آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت آمیزو  گفتگو حل کنند. ما توسل به درگیری و جنگ را بر نمی‌تابیم و در برابر آن ساکت نمی‌نشینیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از کشورهای جنوبی خلیج فارس انتظار داریم مراقب فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها باشند عنوان کرد:

حضور صهیونیست‌ها مخل امنیت منطقه است و ما با اشراف و رصد اطلاعاتی تمام تحرکات آنها را زیر نظر داریم و چنانچه تهدیدی را احساس کنیم توامان با عناصر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنها برخورد خواهیم کرد. ما خواستار منطقه‌ای عاری از تهدید و مملو از دوستی و همکاری در غرب آسیا هستیم، آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدگر امنیت منطقه هستند و امیدواریم آینده‌ای بدون این تهدیدات را داشته باشیم. امروز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج تحت الطاف خداوند متعال و فرامین فرمانده معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با هم افزایی و برادری برای رویارویی با دشمنان در میدان هستند و در صورت خطای محاسباتی دشمنان پاسخ قاطع و ویرانگری به آنها خواهند داد.

  •  

در این مراسم از موشک بالستیک زمین به زمین رضوان نیروی هوافضای سپاه برای نخستین بار رونمایی شد.

 

254

 

موشک بالستیک زمین به زمین رضوان نیروی هوافضای سپاه برای نخستین بار در مراسم رژه ۳۱ شهریور در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) رونمایی شد.

موشک رضوان موشکی سوخت مایع، تک مرحله‌ای و با سر جنگی جداشونده است که تا ۱۴۰۰ کیلومتر برد دارد.

 

 

 

  •  
در جریان رژه نیروهای مسلح همچنین موشک دوربر نقطه‌زن خیبر شکن برای اولین بار به نمایش در آمد.

موشک «خیبر شکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

254

این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع یک هزار و ۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

  •  

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در آیین رژه نخستین روز هفته دفاع مقدس در بندرعباس گفت:

همین‌طور که در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه به تجهیزات و امکانان غره نشدیم می‌گوییم اساس و پایه امنیت و اقتدار ما موشک‌ها، ناوها، تانک‌ها و تجهیزات و امکانات نبوده بلکه اساس امنیت کشور، مردم هستند.

 

14

قالیباف ادامه داد:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام‌آور اقتدار ملی نظام مقدس هستند. امروز ما مسوولان و ملت می‌دانیم که بدون شک بخش بزرگی از پیشرفت کشور را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت های نیروهای مسلح هستیم چراکه امنیت را در کشور برقرار کرده‌اند. اگر امنیت مستقر نباشد هیچ پیشرفتی امکان‌پذیر نخواهد شد، امروز در جنوب غرب آسیا، حوزه قفقاز و آسیای میانه، سواحل مدیترانه و بخشی از آفریقا شاهد نا امنی و جنگ هستیم. اگر سایه امنیت بر کشور افتاده و کشورمان امن و پرقدرت است در سایه مجاهدت و اقتدار و قدرت نیروهای مسلح است که به اوج بازدارندگی رسیده اند و می‌توانند از کیان میهن عزیزمان و از آب‌های ایران اسلامی دفاع کنند. دشمنان داخلی و خارجی نقشه داشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه، خفه کنند و در مقابل، ملتی که بیدار شده بود و در برابر استعمار و استکبار ایستاده بود را با جنگ نابهنگام از پای درآورند. دفاع مقدس، دانشگاه و نعمت بزرگی برای انقلاب اسلامی و امیدبخش به انقلاب اسلامی در درون کشور و امت اسلامی بود، انقلاب اسلامی مایه افتخار همه آزادگان شد. موفقیت و اقتدار امروز نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا مبنی بر این است که نیروهای مسلح ما تکیه بر دوران دفاع مقدس و فرهنگ و روش‌ها و تعالیم آن دوران است که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد:

امروز چه در میدان جنگ‌ها و نبردها و چه در حوزه صنعت و مدیریت اگر می‌بینیم نیروهای مسلح، تجهیزات و فناوری در ردیف 10 کشور نخست دنیا هستیم و دشمن را در عرصه نضامی منفعل کرده‌ایم، نقش نیروهای مسلح‌مان آنچنان است که دشمن می‌داند به هیچ عنوان توهم حمله به ایران اسلامی را ندارد. دشمن می‌داند اگر ما را تهدید کند، تهدید می‌شود و اگر اقدام کند اقدام می‌کنیم و پاسخ‌ می‌دهیم.

قالیباف ابراز امیدواری کرد در سایه امنیتی که برقرار است و با نیروهای جوان، مومن و انقلابی کشور عرصه‌های پیشرفت و مسائل اقتصادی را پیش ببریم:

نظام ما نظامی مردمی و برخواسته از فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است، هرجا باشیم خدمتگزار مردم هستیم، افتخار ما این است که در کنار مردم و با مردم هستیم .همیشه به آینده امیدواریم و با تلاش و مجاهدت برای خدمت بیشتر در جنگ نابرابر اقتصادی، و شناختی که دشمن امروز بر ملت ایران تحمیا کرده و همه توان خود را به میدان آورده است مطمئن هستیم با تکیه بر قدرت لایزال الهی و ملت ایران به پیروزی خواهیم رسید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان