تنها با فقه و اصول نمی‌توان با جامعه ارتباط گرفت | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 17:21

تنها با فقه و اصول نمی‌توان با جامعه ارتباط گرفت

شماره: 21909
Aa Aa

جامعه وقتی می تواند خوب زندگی کند که جهانی فکر کند| اگر ما درست عمل کنیم و نجومی و اختلاس و گرانی نباشد مردم به قانون احترام می گذارند.

آیت الله جوادی آملی در دیدار نماینده آیت الله سیستانی؛
تنها با فقه و اصول نمی‌توان با جامعه ارتباط گرفت

آیت الله جوادی آملی با سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، سلام آیت الله سیستانی را خدمت آیت الله جوادی آملی ابلاغ کرد.

جوادی آملی در این دیدار ابراز داشت:

با فقه و اصول تنها نمی توان با جامعه ارتباط برقرار کرد. آنچه حوزه و جامعه را نگه می دارد قرآن کریم است. اساس کار، قرآن کریم است، خطاب اصلی قرآن کریم هم بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّهً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾، بخشی دیگر از پیام قرآن به حوزه اسلامی بر می گردد لذا جامعه چاره ندارد مگر اینکه به آموزه های قرآنی برگردد. جامعه وقتی می تواند خوب زندگی کند که جهانی فکر کند نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

جوادی آملی بیان داشت:

ما نه کلمه ای از «شیء» جامع تر داریم و نه جمعی از «اشیاء» کامل تر و جامع تر و خداوند در قرآن کریم می فرماید : ﴿ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیاءَهُمْ﴾ برای مردم هیچ چیز کم نگذارید یعنی اگر شما استاد هستید حق ندارید بدون مطالعه سر کلاس حاضر شوید، اگر سخنران هستید همینطور، اگر می خواهید گزارشی به مردم بدهید حق ندارید بدون مطالعه باشد بلکه باید محققانه و مدبرانه بیان کنید. در تمامی مراحل زندگی باید به فکر آخرت بود چرا که ما یک مرگ داریم و یک زندگی.

او گفت:

کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم هم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‌»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می گذارند. با قرآن کریم و معارف بلند الهی می توان مشکلات جامعه را حل نمود و حوزه ما نیز وقتی زنده است که به قرآن بر گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان