توافق هسته‌ای احتمالی مطلوب نمایندگان نیست | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 12:42

توافق هسته‌ای احتمالی مطلوب نمایندگان نیست

شماره: 16938
Aa Aa

در خصوص لغو تحریم‌های ایسا و کاتسا مطلقا تعهدی داده نشده و تنها بر سر رفع تحریم ۲۰ نفر توافق شده است. آمریکا نیز تعهدی نداده که از برجام خارج نشود.

نبویان، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی؛
توافق هسته‌ای احتمالی مطلوب نمایندگان نیست

سید محمود نبویان، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در تذکر شفاهی اظهار کرد:

شاید در این روزها قرار باشد یک توافق هسته‌ای شکل بگیرد اما مطلوب نمایندگان و مردم در این توافق دیده نشده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

مشکلات زیادی در این توافق وجود دارد برای مثال در خصوص لغو تحریم‌های ایسا و کاتسا مطلقا تعهدی داده نشده است یا در لیست رفع تحریم تنها گفته‌اند تحریم ۲۰ نفر را رفع می‌کنیم و بر همین موضوع هم توافق شده است. در خصوص تبدیل ارز هم تعهدی داده نشده است یعنی در فروش نفت مشخص نیست که بتوانیم درآمد ارزی آن را به دست بیاوریم. آمریکا تعهدی نداده که از برجام خارج نشود. متأسفانه تیم قبلی مذاکرات مسئول این مذاکرات هم هستند. ما سه کمیته تحریم، هسته‌ای و اجرایی داریم که مسئول این کمیته‌ها همان‌هایی هستند که برجام را فتح‌الفتوح عنوان می‌کردند. شاید بگویند که کنگره مخالفت می‌کند اما اکنون اکثر اعضای کمیته آمریکا از دموکرات‌ها هستند. لازم هم نیست که مصوبه کنگره به آن صورت باشد برای آن رای نصف به علاوه یک رای نیاز است.

او گفت:

قرار بود در خصوص اجرا راستی‌آزمایی شود و سپس در مجلس گزارش داده شود و نمایندگان تصمیم‌گیری کنند اما این مراحل انجام نشده است. غربی‌ها صرفا روی کاغذ خواهند نوشت که تحریم‌ها را برداشته‌ایم و ایران باید تعهدات خود را انجام دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان