ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری ایران بلامانع است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:27

ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری ایران بلامانع است

شماره: 11442
Aa Aa

عباسعلی کدخدایی گفته نظر فقها درباره بحث ریاست جمهوری خانم‌ها هیچ تغییری نکرده است؛ ما هیچ وقت به دلیل زن بودن کاندیدایی را رد نکرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان ایران اعلام کرد؛
ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری ایران بلامانع است

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران در نشست خبری خود درباره اینکه آیا اصلاح قانون انتخابات ریاست به انتخابات سال ۱۴۰۰ خواهد رسید یا خیر؟ گفت: ن

می توانم در این زمینه اظهارنظر کنم چون مصوبه هنوز  به دست ما  نرسیده است.  شورای نگهبان مثل همه ادوار تجربه خود را از طریق پژوهشکده شورای نگهبان و نظرات اعضای شورا بیان می کند و صرفا نظرات شخصی است و نظر نهایی زمانی است که مصوبه به صورت رسمی برای ما ارسال شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا زنان می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شوند؟ گفت:

ثبت نام بلامانع است و بحث‌های دیگرش باید به تدریج حل شود. ما هیچ وقت به دلیل زن بودن کاندیدایی را رد نکرده‌ایم. بحث های فرهنگی در کشور ما جدی است و مساله ای نیست که با یک قانون حل شود. ان‌شاءالله در دوره‌های آتی مساله فرهنگی حل شود اما نظر فقها درباره بحث ریاست جمهوری خانم‌ها هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه ابهاماتی مطرح شده مبنی براینکه شورای نگهبان رجل سیاسی را عامدا تعریف نمی کند. نظر شما چیست؟ گفت:

بعد از اینکه در سیاست های کلی به شورا رجل سیاسی تکلیف شد که تعریف شاخص کند این شاخص ها تعریف و به مجلس ارسال شده و ما وظیفه مان را انجام دادیم و تعیین شاخص ها برای رجل سیاسی و مذهبی و مدیر بودن امر ساده ای نیست. همین الان که این امر در مجلس اصلاح می شود روزانه نسبت به مصوبه اظهارنطر می کنند و اینکه باید برای مدیر و مدبر بودن برنامه داشته باشد و یا مشاورین معرفی کنند و مسایلی هست که خیلی از نظر  مفهومی قابل بحث است و مساله ساده ای نیست و انشالله معیارهای روشنی را مجلس تعریف کند تا مشکل حل شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان