جنتی: مسئولیت های شواری نگهبان ما را کلافه می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:29

جنتی: مسئولیت های شواری نگهبان ما را کلافه می کند

شماره: 10634
Aa Aa

دبیر شورای نگهبان گفته مشکلی که ما داریم این است که بیشتر فقهای شورای نگهبان در شهر قم سکونت دارند و تنها فردی که همیشه اینجاست من هستم.

از وضع رسانه ملی راضی ام؛
جنتی: مسئولیت های شواری نگهبان ما را کلافه می کند

جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت:

مسئولیت‌های زیادی بر عهده شورای نگهبان گذاشته اند که بسیاری از این وظایف منحصر به فرد است. مثلاً راجع به مساله انتخابات. البته دولت مجری انتخابات است اما بررسی صلاحیت‌ها مربوط به شورای نگهبان بوده و این مسئولیت بسیار سنگینی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از صداوسیما، وی افزود: به ویژه با نام نویسی‌های بی حساب و کتاب که هر کسی از راه می‌رسد دو سه برگه دستش می‌گیرد و می‌خواهد به مجلس برود و یکباره چند هزار نفر می‌خواهند بروند مجلس برای ۲۹۰ صندلی؛ شورای نگهبان باید یکی یکی این‌ها را بررسی کند که کجا بودند و سوابق شأن را بررسی کند که کار بسیار سنگینی است که به عهده ماست.

دبیر شورای نگهبان گفت: مسئولیت دیگری که خیلی‌ها توجه ندارند و ما را کلافه می‌کند، مشکل نامه‌های دیوان عدالت اداری است و هر کسی که از اساس نامه‌ای، آئین نامه‌ای، دستورالعمل یا مصوبه‌ای که دولت یا غیر دولت تصویب کرده است و به نظرش می‌رسد که خلاف شرع یا خلاف قانون است به ما نامه می‌نویسد که این آئین نامه، اساس نامه یا مصوبه، خلاف شرع است.

جنتی افزود: مشکلی که ما داریم این است که بیشتر فقهای شورای نگهبان در شهر مقدس قم سکونت دارند و تنها فردی که همیشه اینجاست من هستم. جمعه و شنبه هم ندارد؛ آقای آملی لاریجانی هم گاهی اینجاست و گاهی نیست.

وی در واکنش به این تعبیر که آیت الله جنتی همچنان مثل کوه استوار است اظهار داشت: نه؛ ما خیلی کمتر از کوهیم؛ ما کاه‌ی بیشتر نیستیم.

جنتی تصریح کرد: از وضع رسانه ملی راضی ام؛ خوب کار می‌کند به ویژه در مسائل سیاسی، دینی و فرهنگی. نمی‌گویم صد در صد اما بالاخره درصد بالایی کار و روشن گری دارد و مردم را آگاه می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان