جنگ ایران و عراق در سال ۱۴۰۰ هشت روزه به پایان می‌رسید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:25

جنگ ایران و عراق در سال ۱۴۰۰ هشت روزه به پایان می‌رسید

شماره: 16377
Aa Aa

امیرعلی حاجی زاده می گوید ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران عنوان کرد؛
جنگ ایران و عراق در سال ۱۴۰۰ هشت روزه به پایان می‌رسید

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم گفت:

آزمایش پیشران و موتور اول ماهواره‌بر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او افزود:
در این آزمایش موفق از موتور و سوخت جامد تراست ۶۶ تن استفاده شد. در دوسال گذشته آزمایشهای ماهواره‌بر های ایرانی با استفاده از سوخت مایع انجام می‌گرفت و از این بعد ایران با موتورهای ارزان ماهواره‌های زیادی را به فضا پرتاب خواهد کرد. ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد. این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد. در تمام حوزه‌های مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.

وی ادامه داد:

طی ۲ قرن ظلم‌های زیادی به موجودیت ایران شده و دو سوم از پیکره این کشور توسط قدرت‌های بزرگ و حتی قدرت‌های کوچک جدا شده‌است. دوران انقلاب اسلامی دوره‌ای است که حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشده‌است. در جنگ جهانی اول جمعیت ۲۰ میلیونی ایران با قحطی که انگلیسی‌ها به وجود آوردند ۸ میلیون نفر کشته شدند. این نسل‌کشی هلوکاست واقعی است و عجیب است که ما این مساله را از نظر قضایی پیگیری نمی‌کنیم. پای انگلیس در این مساله گیر است.

فرمانده هوافضای سپاه ابراز داشت:

اگر جنگ هشت ساله در سال ۱۴۰۰ رخ می داد در کمتر از ۸ روز به پایان می‌رسید.

وی بیان داشت:

بودجه نظامی آمریکا ۸۰ برابر ایران، اعتبار نظامی امارات دو برابر و بودجه نظامی عربستان سعودی ۶ برابر ایران است و تمام پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نظامی ایران در سایه مدیریت مقام معظم رهبری به وجود آمده‌است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان