جوادی آملی: مردم با جیب خالی نمی توانند مقاومت کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 23:59

جوادی آملی: مردم با جیب خالی نمی توانند مقاومت کنند

شماره: 8264
Aa Aa

این مرجع تقلید می گوید ملت فقیر فلج است. ملتی که جیبش خالی است، کیفش خالی است، تهیدست است، بدهکار است، مدیون است، فلج است.

مال، عامل قیام و قِوام یک ملت است؛
جوادی آملی: مردم با جیب خالی نمی توانند مقاومت کنند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از منظر دین در چند عنصر که شامل معرفی مال، خطر فقر و راه تنظیم اقتصاد عاقلانه و عادلانه خلاصه می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اعتماد انلاین، او با اشاره به آیاتی از سوره نساء افزود: مال، عامل قیام و قِوام یک ملت است و ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره‌ای نیست که کیف و جیبش پر باشد؛ چراکه ملتی که دستش تهی است از ستون محروم است، از قیام و مقاومت طرْفی نمی‌بندد و این مال است که عامل قیام یک ملت است.

او تصریح کرد:این ستون را نباید به دست لرزان افراد سفیه و بی‌عُرضه سپرد. آن مدیر سفیه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمی‌تواند تأمین کند، خودایستادگی را فرا نگرفته، چه رسد به این‌که بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مال، عامل قیام یک ملت است، آن‌ کسی که سفاهت اقتصادی دارد، درایت اقتصادی ندارد، صلاحیّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند. اگر هم هوش اقتصادی دارد و لکن طهارت قُدسی و قداست عقل در او یافت نمی‌شود، او سفیه است. سفاهت در فرهنگ قرآن تنها در فقدان نظر نیست بلکه بسیاری از افرادند که از نظر علمی، خردمند و پخته و فرهیخته هستند ولی از نظر عقل عملی سفیه‌اند، قرآن کریم کسانی را که راهی راه ابراهیم خلیل سلام الله علیه نیستند سفیه می‌داند.

او افزود: ملت فقیر فلج است، ملتی که جیبش خالی است، کیفش خالی است، تهیدست است، بدهکار است، مدیون است، فلج است و ملت فلج قدرت قیام ندارد، چه رسد به مقاومت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان