حاکمیت روحانیت یک جریان الهی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 11:10

حاکمیت روحانیت یک جریان الهی است

شماره: 22856
Aa Aa

دشمن می خواهد روحانیت وابسته و پیرو ولایت را سرکوب و از میدان به در کند| افراد در زاویه با دین و ولایت در عرصه‌های نظام نباید قدرت ظهور داشته باشند.

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
حاکمیت روحانیت یک جریان الهی است

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه مشهد

این‌طور نیست که ما بگوییم اکنون‌که نظام اسلامی حاکمیت دارد جریان روحانیت به قدرت رسیده است. خیر این‌طور نیست. این یک جریان الهی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

امروز دشمن با همه قدرت و به هر روشی دست انداخته است تا روحانیت را آن هم روحانیت وابسته و پیرو ولایت را سرکوب و از میدان به در کند.

وی گفت:

مردم عاقل‌تر از این هستند که دنبال هر شعار عاری از دین راه بیفتند. تا زمانی که پرچم دین برافراشته باشد دشمن بر ما مسلط نمی‌شود، خدا پشتیبان شماست، شما را هدایت می‌کند و به‌پیش می‌روید اما اگر شما دین را رها کردید اولین نقطه سقوط و شکست فرامی‌رسد بنابراین باید به این نکته توجه داشت که افراد در زاویه با دین و ولایت در عرصه‌های نظام قدرت ظهور نداشته باشند. شما مردم عاشورای زنده هستید نه عاشورای مرده. حسین‌ابن‌علی(ع) ما را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید ای ملتی که 1400 سال بعد انقلاب می‌کنید و پرچم اسلام را در این سرزمین به اهتزاز درمی‌آورید، اگر می‌خواهید به ما ملحق شوید باید بذل مهجه کنید. سؤالی که اینجا پیش می‌آید آن است که منظور از «مهجه» چیست؟ عرب به خون بسته‌ای که در بدن دارای کارکردی بسیار حیاتی است، مهجه می‌گوید؛ همان جریانی که اگر از بین برود، انسان دیگر نمی‌تواند زنده بماند و مقصود اباعبدالله(ع) آن است که فقط کسانی می‌توانند با ما همراه شوند که خود را برای مرگ آماده کنند، از دنیا و عزیزترین داشته‌های خود دل ببرند و از همه مظاهر دنیا چشم‌پوشی کنند اما به همین ترتیب اگر کسی نتواند چنین کاری کند، اباعبدالله(ع) به او تکلیف می‌کند که از میانه راه بازگردد.

او با بیان اینکه آن زمان لشکر کربلا 120 نفر بودند اما امروز می‌تواند این لشکر میلیونی باشد ادامه داد:

این محرم با محرم سال 61 تفاوتی ندارد. هنوز هم نمی‌توان میان حسینی‎بودن و یزیدی‎بودن راه میانه را انتخاب کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان