حذف ايران از كميسيون مقام زن سازمان ملل يك بدعت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:13

حذف ايران از كميسيون مقام زن سازمان ملل يك بدعت است

شماره: 20378
Aa Aa

او گفته با شبکه سعودی حامی اغتشاشات، با کشور میزبان این شبکه و حامیان مالی آن ها برخورد قانونی و حقوقی انجام خواهد شد.

ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره نیست؛
حذف ايران از كميسيون مقام زن سازمان ملل يك بدعت است

ناصر كنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

حذف ايران از كميسيون مقام زن سازمان ملل يك بدعت است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

اگر آمریکا و سایر کشورهای غربی موفق به انجام این کار شوند عملا یک بدعت را پایه‌گذاری کرده و حق رای آزادانه کشورهای عضو این مجموعه را زیر سؤال می‌برند. کشورهای عضو شورای امنیت یا شورای حقوق بشر که در طول تاریخ مرتکب جنایات بشری شدند الان با استفاده از ابزارهای حقوق بشری علیه کشورهای مستقل اعمال فشار سیاسی می کنند. ایران به عنوان عضو سازمان ملل متحد در انتخاباتی کاملا شفاف و قانونی، با کسب ۴۳ رای از ۵۴ رای و بیشترین رای کشورهای عضو مجموعه اکوسوک، عضو کمیسیون مقام زن شد. این اقدام آمریکا قبل از آن که اقدامی علیه ایران باشد اقدامی علیه رای آزادانه کشورها در ساختارهای بین المللی است.

او همچنین با بیان این که تناقض رفتاری و گفتاری اعضای غربی برجام جدید نیست گفت:

سوءاستفاده از تحولات داخلی ایران محکوم است.

وی گفت:

نیاز به برجام نیاز یکجانبه ایران نیست و ایران از موضع ضعف مذاکره نمی کند. نیاز آمریکا و غرب به برجام کمتر از ایران نیست و نباید منتی بر ایران بگذارند. توصیه ما مشخصا به شرکای اروپایی برجام این است که خود را تسلیم آمریکا نکنند. مقامات آمریکایی می‌دانند ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره است نه امتیاز. مذاکره و توافق منطق خود را دارد. ایران متعهد به برجام بود و به تعهدات خود عمل کرد، دولت ناقض برجام، آمریکا بود. ایران همچنان به روند مذاکره پایبند و به دنبال به سرانجام رساندن برجام است. توافق در دسترس است و طرفین می‌توانند در کوتاه زمان ممکن به جمع‌بندی برای توافق برسند. تحریم‌های غیرقانونی واقعیتی است که امکان همکاری متعارف و علنی را با برخی از کشورها با محدودیت و مشکل ایجاد کرده است روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف برقرار است.

کنعانی در واکنش به سفر نخست وزیر اسرائیل به بحرین نیز اظهار داشت:

روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی با فشار دولت آمریکا در منطقه رخ داده است. رژیم صهیونیستی منشاء بی‌ثباتی در منطقه بوده و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه امنیت‌ساز نیست.

او گفت:

اخبار خوبی از استقرار ارتش عراق در اقلیم کردستان شنیده می‌شود و تحقق این اقدام در جهت تحکیم امنیت و ثبات در کشور است. انتظارات جمهوری اسلامی مبنی بر امنیت کامل مرزی بین ایران و عراق باید اجرایی شود.

کنعانی ادامه داد:

با شبکه سعودی حامی اغتشاشات، با کشور میزبان این شبکه و حامیان مالی آن ها برخورد قانونی و حقوقی انجام خواهد شد.

او گفت:

روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف برقرار است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان