حرف رهبری الزام آور است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 18:06

حرف رهبری الزام آور است

شماره: 17929
Aa Aa

گفتم تصمیمات سخت؛ رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها مطلب را متوجه نشدند| برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند.

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران؛
حرف رهبری الزام آور است

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران در جلسه شورای اداری استان تهران گفت:

همراهی مردم سرمایه بزرگ دولت است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او با بیان این که من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم ادامه داد:

باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

 وی اظهار داشت:

ما یک حمله سایبری در زمینه بنزین داشتیم که دو سه روز ما را درگیر کرد اما دیدیم که مردم همراهی کردند. اگر همراهی نمی‌کردند چه می‌شد؟ دشمن می‌خواست چه شود؟

رییس‌جمهور ایران ادامه داد:

در بودجه تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم. توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

وی با بیان این‌که «صندوق توسعه ملی برای کارهای بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است» گفت:

ما برنامه تحولی‌ای برای دولت در نظر گرفتیم و ۳۷ موضوع یا مسئله را در آن مورد توجه داده و گفته‌ایم که نظر دولت در این زمینه‌ها چیست. این فکر نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است. ما با هدایت ایشان و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

او گفت:

دولت در طرح اصلاح اقتصادی کار سختی دارد و گام هایی باید برداشت شود. در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت. دوستان عنایت نکردند، رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها اصل مطلب را متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است. نخست رشد اقتصادی و دوم افزایش بهره‌وری. اگر کسی در جایگاهی حضور دارد که این موضوعات برایش اهمیت ندارد باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خارج شود البته نمی گوییم از چرخه اداری کشور خارج شود.

رئیس جمهور ایران گفت:

اجرای عدالت باید با مبارزه با فقر و فساد و تبعیص همراه باشد. بدون اصلاح نظام بانکی و پولی اقدامات تحقق نمی یابد و این از برنامه های دولت است‌.

رئیس جمهور در مورد راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بیان داشت: باید در این رابطه بیشتر کار کرد و این اقدامات تاکنون انجام شده، جای تشکر دارد‌.

رئیسی در رابطه با تقسیمات کشوری هم اظهار داشت:

اصل مسئله تقسیمات کشوری در استان تهران را قبول داریم.

او با بیان اینکه فرمایشات رهبری صرفا توصیه به عنوان مرجع تقلید نیست و حرف ایشان الزام آور است گفت:

ایشان فرمودند که آقایان نماینده از هرکجای کشور که آمده اید باید کشوری فکر کرد و تصمیم سازی کرد‌، باید کشور را مدیریت کرد‌. فرمایشات رهبری را باید اجرایی کرد. بعد از فرمایشات رهبری در جلسه دولت به وزرا می گویم باید این ها را اجرایی کنیم. یاید مسائل را مسائل کشوری ببینیم نه صرفا شهری. ما دنبال نام نیستیم، دنبال گره گشایی هستیم. باید کار ها را حل کنیم. به دنبال این نیستم که بگوییم این کار را به نام دولت خود ثبت و تمام کنیم. ما می خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم باید هدایت های رهبری را عملی کنیم. هر کوی و برزنی نام حاج قاسم است، لعنت ابدی بر قاتلان و صهیونیست ها، این شهید خدایی را مگر می شناختید؟ کار را پیش ببریم و گره مردم حل شود خداوند نام ما را بلند می کند.

رئیسی گفت:

از افتخارات جمهور اسلامی این است که منتظر کمک هیچکس نماند.

اور با بیان اینکه فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست گفت:

برنامه ای که دولت در حال انجام آن است می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند البته من پیش از این هم جمله‌ای در این زمینه گفتم که برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند و منظور دیگری برداشت کردند. ما از ریشه‌کن کردن فقر مطلق می‌گوییم تا این امر انجام شود و بعد از آن نوبت به زیر خط فقر برسد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان