حزب الله بحران بنزین در لبنان را با نفت ایران حل می کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 9:28

حزب الله بحران بنزین در لبنان را با نفت ایران حل می کند

شماره: 13703
Aa Aa

حسن‌ نصرالله گفته پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان بر پایه پول لبنان همچنان پابرجاست و حزب‌الله با مذاکره با ایران کشتی بنزین و گازوئیل خواهد خرید.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان عنوان کرد؛
حزب الله بحران بنزین در لبنان را با نفت ایران حل می کند

سید حسن‌ نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سی‌امین سالروز تأسیس شبکه «المنار» گفت:

امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصای مبارک نماز خواهیم خواند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی اظهار داشت:

«شبکه المنار را شاگردان و دوست‌داران امام خمینی (قدس سره) تأسیس کرده‌اند. امام خمینی بزرگ به این امت جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. او برای بشریت جایگزینی تمدنی در این عصر ارائه و روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت علیه پیکارجویان را زنده کرد».

دبیرکل حزب‌الله گفت:

«اتهام‌زنی به حزب‌الله درباره اینکه [این جنبش] علت بحران در لبنان است و نادیده گرفتن علل [بحران] و حقایق، این چیزی است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند. عملکرد رسمی کنونی در تمامی زمینه‌ها ضعیف است و باید این ضعف درمان شود به‌ویژه آنکه بحران [تشکیل] دولت طولانی شده است و شاید طولانی‌تر شود».

سید حسن نصرالله ادامه داد:

« حل‌ بحران بنزین در لبنان طی چند روز امکان‌پذیر است از راه نفت ایران اما این گام نیازمند یک تصمیم سیاسی جسورانه است. تمام این خفت‌هایی که مردم لبنان در پمپ‌ بنزین‌ها گرفتار آن هستند هنگام اتخاذ تصمیم روی‌گرداندن از آمریکا و وارد کردن نفت از ایران با لیره لبنان به سرعت‌ پایان می‌پذیرد. پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان بر پایه پول لبنان همچنان پابرجاست. هنگامی که از مسئولیت‌پذیری دولت ناامید شدیم، حزب‌الله با دولت ایران مذاکره خواهد کرد و کشتی بنزین و گازوئیل خواهد خرید و آن‌ را بندر بیروت خواهد آورد. بگذارید دولت ممانعت کند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان