حزب الله در صورت مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت سکوت نخواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:22

حزب الله در صورت مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت سکوت نخواهد کرد

شماره: 10937
Aa Aa

سید حسن نصرالله می گوید برای ما، مقاومت یک مساله موجودیتی است و همچون هوایی است که از آن برای زنده ماندن نفس می‌کشیم.

با اعلام دبیرکل حزب الله لبنان؛
حزب الله در صورت مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت سکوت نخواهد کرد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه (۲۰۰۶) سخنرانی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، سید حسن نصرالله عنوان داشت:

از تمامی شهدایی که در نهایت بخشش و عطا بودند، شهدای مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی و گروه‌های مقاومت و غیرنظامیان قدردانی میکنم، بالاخص شهید عماد مغنیه و شهید مصطفی بدر الدین که این جنگ را راهبری می‌کردند. باید حضور شهید قاسم سلیمانی را نیز یادآور شویم که با ما در اتاق عملیات حضور داشت. از خانواده‌های شهداء نیز که از آنها جز صبر و تسلیم در مقابل خداوند ندیدیم، قدرانی می‌کنیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تا اسرائیلِ ترسان و وحشت زده را تثبیت کند و آنها در هراس خطر موجودیتی و بقای این رژیم سرطانی به سرمی‌برند. ۱۴ سال گذشته و همچنان پیامدهای شکست باقی مانده است و ما همچنان نشانه‌ها و آثار پیروزی و اعتماد و امید به آینده را داریم. امروز معادله‌ای وجود دارد که از لبنان حفاظت می‌کند که نام آن، توازن بازدارندگی است و روز به روز بیشتر می‌شود و این چیزی است که اسرائیل و اربابانش آن را می‌دانند. این معامله‌ای است که از لبنان حفاظت می‌کند، نه اتحادیه عرب و نه قطعنامه‌های بین المللی از لبنان حفاظت نمی‌کنند، آن چیزی که از لبنان از 14 سال قبل حفاظت می‌کند، این معادله و توازن بازدارندگی است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: امروز، در حقیقت، مشکل ما در لبنان با آمریکا و اسرائیل است. مشکل آنها با ما قدرت مقاومت و منافع اسرائیل است، مقاومت مانعی در مقابل چشم طمع اسرائیل است. اگر بپذیریم که از مقاومت شانه خالی کنیم که این پیشنهاد همواره وجود داشته است، اگر این را بپذیریم و از این مسیر شانه خالی کنیم، ما را از فهرست تروریسم خط خواهند زد و دراین صورت، آنها تمام تلاش خود را می‌کردند تا ما در دولت مشارکت داشته باشیم و عزیزترین دوستانشان شویم، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مشکل اساسی‌شان این است.

وی عنوان داشت: سلطه حزب الله بر حیات سیاسی، یک دروغی است که آنها ابداع کرده‌اند، اگر ما نبرد با اسرائیل را متوقف می‌کردیم آنها ما را از فهرست تروریسم خط می‌زدند. آنها در جنگ نظامی شکست خوردند و می‌دانند که هر جنگ آتی اسرائیل نخواهد نخواست که حزب الله را تضعیف کند و آنها به ابزارها و دام‌های دیگری متوسل می‌شوند و آنچه که در لبنان در حال حاضر صورت می‌گیرد، بخشی از این نبرد است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: برای ما، مقاومت یک مساله موجودیتی است و همچون هوایی است که ما از آن برای زنده ماندن نفس می‌کشیم. مقاومت برای لبنان و ملت لبنان یک شرط موجودیتی است و ویژگی‌های اضافی نیست که بتوان از آن بی نیازی جست، مقاومت گزینه ما است، حال فشارها هرچقدر باشد

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما از اقدام برخی از حاکمان در امارات غافلگیر نشدیم بلکه این بخشی از مسیر طبیعی بود که آنها دنبال می‌کردند. زمان اعلام توافق میان امارات و اسرائیل، تاکیدی بر این است که برخی از نظام‌های عربی، خدمت‌گزارانی برای آمریکا هستند. آنچه که امارات انجام داد، یک خوش‌خدمتی انتخاباتی برای ترامپ و یک خوش‌خدمتی شخصی و انتخاباتی برای نتانیاهو بود. ما باید از حالا تا انتخابات آمریکا منتظر این باشیم که برخی نظام‌های عربی توافق‌های صلح با اسرائیل امضا کنند. تا زمان انتخابات، ترامپ به دوشیدن نظام‌های حاشیه خلیج فارس از لحاظ مالی، اخلاقی و دینی در راستای خوش خدمتی به خود و دوستش نتانیاهو ادامه خواهد داد. روز به روز ثابت می‌شود که صحبت برخی از رسانه‌های حاشیه خلیج فارس در مورد دشمن ایرانی، یک بمب دودزا برای آشتی با اسرائیل بوده است.

وی  گفت: حزب الله هیچ روایتی در مورد انفجار بندر بیروت ندارد. ما طرفی نیستیم که تحقیقات را انجام می دهیم. به صورت نظری، دو فرضیه درمورد دلایل انفجار بندر بیروت وجود دارد یکی اینکه این انفجار تصادفی باشد دیگر اینکه اقدامی خرابکارانه باشد. حزب الله به مساله امنیت مقاومت می‌پردازد و ما قادر نیستیم که مسئولیت تمام امنیت ملی را با بُعد داخلی آن برعهده بگیریم. اگر ثابت شود که علت انفجار بیروت، اقدامی خرابکارانه بوده است باید افرادی که کوتاهی کرده‌اند، بازخواست شوند اما باید درمورد طرفی که در پشت این انفجار بوده است، تحقیقات را آغاز کنیم. اگر اسرائیل ارتباطی با انفجار بندر بیروت داشته باشد، در سایه مشارکت اف بی آی در تحقیقات به حقیقت دست نیافته خواهد شد. اگر مسئولیت اسرائیل در انفجار بندر بیروت ثابت شود، حزب الله در مقابل جنایتی با این حجم سکوت اختیار نخواهد کرد. اگر مسئولیت اسرائیل در این جنایت ثابت شود، بهای جنایت خود را خواهد پرداخت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان