حضور رژیم‌های بیگانه در منطقه قابل تحمل نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 16:41

حضور رژیم‌های بیگانه در منطقه قابل تحمل نیست

شماره: 19388
Aa Aa

قدرت جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت سیاسی شناخته شده در سطح جهان قابل انکار نیست| اسرائیل درخت بی ریشه است و توان اداره خود را هم ندارد

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
حضور رژیم‌های بیگانه در منطقه قابل تحمل نیست

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم الحاق شناورهای جدید به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس گفت:

حضور رژیم‌های بیگانه در منطقه قابل تحمل نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

رژیم صهیونیستی مانند یک درخت بی ریشه است که توان اداره خود را هم ندارد. قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تا آنجایی است که منافع ما امتداد دارد. دریانوردی ما در حقیقت بخشی از سرزمین و دارایی سیال و در تحرک ماست. هر کشتی ما در هر نقطه‌ای از این عالم سرزمین جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و باید دست‌های بلندی برای دفاع در شرایط احتمالی از امنیت این بخش از منافعمان را داشته باشیم. بر اساس نظریه، طرح و تدبیری که از ستادکل نیروهای مسلح دریافت شده است و ما در صدد فراهم‌سازی مقدمات آن هستیم گسترش قابلیت حضور ما در هر نقطه‌ای از دریا برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه پیام حضور ما در آب‌های بین المللی امنیت، آرامش و برادری با کشورهای همسایه است گفت:

در نظام‌های جهانی جایی برای قدرت‌های ضعیف وجود ندارد و راهی به جز قوی شدن در همه زمینه‌ها نیست. دشمن همه تلاش خود را بکار گرفته تا جمهوری اسلامی ایران را گرفتار تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و رسانه‌ای کند اما با همه این دشمنی‌ها امروز در دنیا سر بلند هستیم. جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک قدرت سیاسی در سطح جهان و منطقه شناخته می‌شود و این قدرت قابل انکار نیست.

وی افزود:

ما منطقمان را که منطق عدالت و زندگی بر اساس مسالمت و برابری انسانها و به‌رسمیت شناختن حق سرنوشت همه ملت‌ها است به جهان عرضه کرده‌ایم. اینها شعائر انقلاب ماست. دشمنان ما سال‌ها است تلاش کرده‌اند ما را گرفتار تحریم، حصر اقتصادی و انزوای سیاسی سازند و همواره به‌دنبال حذف نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی از سرتاسر جهان اسلام بوده‌‌اند و در آرزوی محدودسازی قدرت ما، پدیده تکفیر و انتشار تروریسم و جنگ‌های نیابتی را در سیاست‌های مخرب و ویرانگر خود قرار دادند.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه "به‌رغم آن‌که ما به‌نحو وسیعی درگیر پدیده شوم تروریسم و جنگ‌های نیابتی شدیم اما به فرازهای درخشانی از مبارزات و کارزار سرسخت تقابل راهبردی رسیده‌ایم" گفت:

به‌برکت هدایت‌های رهبری حکیم، شجاع و وارسته این انقلاب شکوهمند ما به یک نقطه مرجعیت سیاسی در منطقه با تأثیر جهانی تبدیل شده‌ایم امروز باید به‌صراحت بگویم ما یک قدرت بزرگ هستیم و قدرت بزرگ قدرتی است که  اجازه تفوق سیاسی به شیاطین قدرتمند عالم ندهد.

وی با بیان اینکه "بدون انبساط قدرت نمی‌توانیم امنیت ملی خود را حفظ کنیم" گفت:

برخی کشورهای منطقه خلیج فارس فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی می‌تواند حفره نبود آمریکای به‌ظاهر بزرگ را پر کند در حالی که این یک سیاست شکست‌خورده است و حضور آمریکا در منطقه چیزی جز تحمیل جنگ‌های وسیع به ملت‌ها نبود.

فرمانده‌کل سپاه فلسفه نام‌گذاری شناور شهید سلیمانی را حرکت در دوردست‌ها دانست:

همان‌طور که شهید سلیمانی عزیز دشمن را در دوردست تعقیب می‌کرد ما هم نام این شناور راهبردی را به نام این شهید گرانقدر و مورد احترام و تکریم امت اسلامی مزین ساختیم تا نام او را در قلمروی اقیانوس‌ها، دریاها و آب‌های دوردست مقابل چشم دشمنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه "کشورهای منطقه اگر با دشمنان متحد نشوند برادر و دوست ما هستند و به‌دلیل پیامدهای ضدامنیتی اجازه نمی‌دهیم برخی از کشورهای منطقه با دشمنان پیوند بخورند" گفت:

پیام اصلی ما در این منطقه آرامش و امنیت دریایی است و خدای بزرگ را شاکریم که به این کفایت رسیده‌ایم، در واقع فصل فرزندخواندگی تجهیزات و سلاح‌های بیگانه در دستان ما تمام شده است و ما به هیچ بیگانه‌ای برای ساخت سلاح دفاعی خود نیازی نداریم.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه "ما به قدرت عاریتی اعتقادی نداریم" گفت:

ساخت ناو رزمی موشک‌انداز شهید سلیمانی نشان داد که یک ملت می‌تواند برای ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل باشند یک الگو و مدل موفق از ایستادگی و ثبات قدم را ارائه دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان