حضور نیروهای مسلح آمریکا به ضرر امنیت و ثبات منطقه است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 11:27

حضور نیروهای مسلح آمریکا به ضرر امنیت و ثبات منطقه است

شماره: 11308
Aa Aa

رئیس جمهور ایران با بیان این که در مسایل داخلی عراق به دنبال مداخله نبوده و نیستیم خواستار تسریع در عملیاتی شدن توافقات دو کشور شده است.

در دیدار «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق؛
حضور نیروهای مسلح آمریکا به ضرر امنیت و ثبات منطقه است

حسن روحانی در دیدار «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق خاطر نشان کرد: برای کمک به وحدت و انسجام عراق در کنار دولت و مردم این کشور هستیم.

رئیس جمهور ایران تأکید کرد: حضور نیروهای مسلح آمریکا در منطقه چه در عراق، چه افغانستان و چه کشورهای جنوبی خلیج فارس را به ضرر امنیت و ثبات منطقه می‌دانیم.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی با تأکید بر اینکه تلاش برای خروج آمریکا در منطقه نه وظیفه ما، بلکه وظیفه هر کشوری است که آمریکایی‌ها در آن حضور دارند اظهار داشت:

آنچه مجلس عراق و نمایندگان مردم این کشور در این زمینه تصویب کرده‌اند را گام مثبتی می‌دانیم که مورد احترام ملت عراق و مورد حمایت ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسایل داخلی عراق و روابط بین گروه‌های عراقی، هیچ‌گاه به دنبال مداخله نبوده و نیستیم خاطر نشان کرد: همواره اعتقاد داشته‌ایم که گروه‌های عراقی روابط خوبی برای حفظ و توسعه کشور خود داشته باشند.

روحانی با تأکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و بویژه اقتصادی بر ضرورت تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور که در سفر مقامات ایران و عراق مورد تأکید و توافق قرار گرفته تصریح کرد و گفت:

ما به عنوان مسئولان دو کشور، وظیفه داریم پایه‌های توسعه و تعمیق روابط در آینده را مستحکم کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان