حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم زمان‌بر است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 6:01

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم زمان‌بر است

شماره: 13877
Aa Aa

او با بیان این که به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم روابط ناسالم ادامه پیدا کند گفته گمانه زنی‌هایی که درباره تشکیل کابینه در رسانه‌ها می‌شود دقیق نیست.

رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران در تلویزیون؛
حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم زمان‌بر است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران در برنامه «بدون تعارف» تلویزیون ایران گفت:

گمانه زنی‌هایی که درباره تشکیل کابینه در رسانه‌ها می‌شود دقیق نیست. ما سامانه‌ای ایجاد و شاخصه‌های را در آنجا اعلام می‌کنیم تا همه نخبگان، صاحبنظران، دغدغه‌مندان مردم، انقلاب، پیشنهادات و نظراتشان را ارائه دهند. ما به نظرات مردم احترام می‌گذاریم.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

بنای دولت من ایجاد ایران قوی است. در آغاز کار دولت بیش از همه مساله بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن من را به خود مشغول کرده است. وعده من هم علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین مسکن بوده که امکان ایجاد آن را در کشور داریم با این حال ایجاد نظام اداری سالم از دغدغه های جدی من است. ما بنا را بر این گذاشتیم که با همه عزیزان که در جای‌جای دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌های این دولت همکاری کنیم. شرط همکاری با دولت، قبول داشتن بنده نیست. کسی که کرامت مردم را حفظ و به دغدغه‌های مردم توجه و از کار مردم گره‌گشایی کند می‌تواند همکار این دولت باشد.

او گفت:

به شایسته‌سالاری معتقدم. شایستگی امر مهمی است و شایسته‌سالاری نیز محور کار ما خواهد بود. اینکه احیاناً شخص در چه گروه، جناح و سلیقه و چه گروه سیاسی است مورد توجه ما نخواهد بود. کارآمدی، فسادستیزی، روحیه انقلابی، مردمی بودن و امثال اینها جزو شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد که می‌شود با یک مسئول و مدیری کار کرد و کسانی که این شرایط را داشته باشند،حتماً همکار ما خواهند بود.

رئیسی ادامه داد:

ارتباطم از طریق اقوام و خویشان نیست. ارتباط با من از طریق سامانه‌هایی است که آدرسش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند با من حرف‌هایشان را بزنند. یک جاهایی نیز نشست‌هایی با مردم خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: تواصی به حق اشکال ندارد اما اگر کسی بخواهد حقی را باطل کند، باطل را حق کند، ظلمی شود، پارتی بازی و یا روابط ناسالمی را برقرار کند و یا بخواهد دنبال رانت و رانت‌خواری و ارتباطات ناسالم باشد حتماً باید جلوی آن گرفته شود. باید جلوی روابط ناسالم گرفته شود و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.

او حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را زمان‌بر دانست و گفت:

امیدواریم بسیار زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم به نتیجه برسیم. این تصور هم بی‌جا نیست زیرا وقتی انسان انگیزه‌، برنامه و نیروی جوان کارآمد داشته باشد انجام این کارها کار سختی نیست.

رئیسی تأکید کرد: مردم عزیزمان بدانند که ما به لطف خداوند متعال اراده کردیم مشکلاتی که با آن درگیرند حل کنیم اما حتماً باید به دولت کمک کنید. بنای دولت این است که بهترین سخن‌ها و بهترین آن چه که باید برای مردم اتفاق بیافتد جزو برنامه‌های ما قرار گیرد.

او در توصیه‌ای به خبرنگاران و اصحاب رسانه خاطرنشان کرد:

اگر دولت نقد را نپذیرد به خودش جفا کرده و نهایتاً جفای به مردم است. باید حتماً نقد و نقدپذیری باشد اما طبیعتاً نقد باید منصفانه و همراه با انصاف و اطلاع باشد. نقد و نقدپذیری جزو برنامه‌های عدالت مردمی خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان