حمله به کشتی اسرائیل با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 23:27

حمله به کشتی اسرائیل با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است

شماره: 14352
Aa Aa

نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شده سیستمی که برای این حمله استفاده شده در پهپاد شاهد ۱۳۶ به کار رفته که تنها در ایران ساخته می‌شود.

بریتانیا و آمریکا ادعا کردند؛
حمله به کشتی اسرائیل با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است

نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد حمله به کشتی مرسر استریت با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، «باربارا وودوارد»، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی حمله به کشتی مرسر استریت در توییتر نوشته است:

«انگلیس اعضای شورای امنیت را در جریان ادله‌اش درباره آنچه اتفاق افتاد قرار داد. شواهد، روشن و گویا هستند. انگلیس می‌داند که ایران مسئول حمله به مرسر استریت بوده است. ما می‌دانیم که این اقدام عامدانه و هدفمند بوده است.»

وی تاکید کرد سیستمی که برای این حمله استفاده شده در پهپاد شاهد ۱۳۶ به کار رفته و این نوع پهپاد تنها در ایران ساخته می‌شود.

او در یک کنفرانس خبری بعد از این نشست نیز گفته است:

«هیچ توجیهی برای آنچه اتفاق افتاد وجود ندارد.

سنتکام، ستاد نیروهای مرکزی آمریکا نیز نتایج تحقیقات این ستاد درباره حمله به کشتی تجاری مرسر استریت را منتشر کرده که در آن ادعا شده ایران با انجام سه حمله پهپادی این کشتی را هدف قرار داد.

سنتکام اعلام کرد:

دو حمله اول پهپادی به کشتی در روز هفتم مرداد ناموفق بود اما حمله سوم با پهپاد انفجاری باعث مرگ دو خدمه کشتی شد. حمله پهپادی حفره‌ای به قطر ۶ فوت (یک متر و ۸۰ سانتیمتر) در بخش کابین کاپیتان ایجاد کرد و به فضای داخلی کابین آسیب جدی رساند. نظامیان سنتکام چند قطعه از پهپاد سوم ایرانی را از دریا بیرون کشیده و بازیابی کرده و به این نتیجه رسیدند که مشابه نمونه‌های پیش گردآوری شده از پهپادهای تهاجمی ساخت ایران بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان