دادستان ایران از تاخیر ۴۸ ساعته در بستن اینترنت انتقاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 21 ارديبهشت 1403 - 5:44

دادستان ایران از تاخیر ۴۸ ساعته در بستن اینترنت انتقاد کرد

شماره: 8856
Aa Aa

محمدجواد منتظری گفته فضای مجازی از خارج ایران بستر هدایت اغتشاشات آبان ماه شده بود و می‌گفتند فلان ساعت به فلان خیابان بروید.

آقای وزیر ارتباطات این مسیر جهنمی آشوب را ببند؛
دادستان ایران از تاخیر ۴۸ ساعته در بستن اینترنت انتقاد کرد

دادستان کل ایران گفت: چرا باید با ۴۸ ساعت تأخیر فضای مجازی بسته شود؟ چه کسی پاسخگوی خسارتی که به مردم وارد شده است؟ چه کسی پاسخگوی جان‌ها و خون‌هایی است که به‌ناحق ریخته شده است؟ چه تعداد از نیروهای بسیجی و انتظامی و پاسدار ما جان باختند و توسط عوامل دشمن به شهادت رسیدند؟ چه تعداد از مردم بی‌گناه در خیابان توسط گلوله یا آتش یا سلاح سرد اشرار جان باختند و مصدوم شدند؟

به گزارش اسپادانا خبر، منتظری گفت: فضای مجازی از خارج کشور بستر هدایت اغتشاش شده بود و می‌گفتند فلان ساعت به فلان خیابان بروید. ما فریاد می‌زنیم که آقای وزیر ارتباطات این مسیر جهنمی فضای مجازی که دارد مملکت را به آشوب می‌کشد را ببند.

دادستان کل ایران اظهار کرد کیفرخواست بسیاری از دستگیرشدگان حوادث آبان‌ماه در تهران و شهرستان‌ها صادر شده و از هفته آینده دادگاه آنان آغاز می‌شود.

او در خصوص بازداشت‌شدگان گفت آن دسته از افرادی که قابل آزاد شدن بوده‌اند و نقش آنها بیشتر متأثر از تحریکات بوده با قرارهای محدود و بعضا بدون قرار، آزاد شده‌اند.

او اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه پس از بررسی کامل و تفکیک آنها اعلام خواهد شد.

محمدجواد منتظری گفته بیشترین آسیب‌دیدگان این حادثه از نیروهای انتظامی بود.

او با بیان این که حوادث تلخ اخیر بی‌تردید ریشه در برنامه‌ریزی آمریکا، اسرائیل، عربستان و اسرائیل دارد ابراز امیدواری کرد مسئولان امنیتی ابعاد مختلف این حادثه را برای مردم تبیین کنند و اطلاعات به‌دست‌آمده را به‌صورت مستند در رسانه ملی پخش کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان