دادستانی کل ایران از وزیر ارتباطات شکایت کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:44

دادستانی کل ایران از وزیر ارتباطات شکایت کرد

شماره: 6876
Aa Aa

جمعی از مردم اهواز از آذری جهرمی بابت عدم ایجاد بستر امن در فضای مجازی شکایت کرده‌اند؛ بسترسازی جاسوسی رایانه‌ای یکی از عناوین این شکایت است.

احتمال صدور حکم انفصال از خدمات دولتی برای یک وزیر؛
دادستانی کل ایران از وزیر ارتباطات شکایت کرد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستانی کل ایران از شکایت مدعی العموم از آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، در پی شکایت تعدادی از شهروندان خبر داد.

وی افزود: پرونده وی در دادستانی تهران در دست بررسی است.

برخی رسانه‌ها مدعی شده اند حدود ۲ هزار نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کرده‌اند که احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.

مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند. این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و در نهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند.

تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌ شده بود.

وزیر ارتباطات دو عنوان شکایت دارد؛ یکی، عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضایی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی است. دومین عنوان شکایت وزیر ارتباطات هم بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ دیتا) است.

طبق قانون جرائم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان