دختران بیهوش افغان را در تابوت‌ برای نکاح می برند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:45

دختران بیهوش افغان را در تابوت‌ برای نکاح می برند

شماره: 14433
Aa Aa

رفتارهای طالبان نسبت به ۲۰ سال قبل وحشیانه تر شده است. مردمی را که کافر می‌دانند غارت کرده و دختران بلندقد را در وزیرستان به نکاح درمی آمورند.

کریمه رحیم‌یار، فعال مدنی حوزه زنان در افغانستان؛
دختران بیهوش افغان را در تابوت‌ برای نکاح می برند

رفتارهای طالبان نسبت به ۲۰ سال قبل وحشیانه تر شده است. نیروهای امروز طالبان به زبان بلوچستان پاکستان و ایالت پنجاب این کشور حرف می‌زنند. آن‌ها مردان را کشته و زنان را به اسارت می‌گیرند و حتی به دفعات شاهد بوده‌ایم که پدر و مادر خانواده‌ها را کشته و فرزندان کوچک آن‌ها را هم شکنجه می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، کریمه رحیم‌یار از فعالان مدنی حوزه زنان در افغانستان که این پس از فرار اجباری از شهر قندوز در کابل به سر می‌برد اظهار داشت:

رفتار طالبان بسیار خشن بوده و مردم را از خانه‌شان بیرون کشیده و به خاک و خون می‌کشد. طالبان در زمان حضور خود تمام شهر را به تاراج برده و حتی مغازه‌های کسب و کار مردم را غارت کردند. در پیشروی‌های طالبان ما شهدای زیادی دادیم و شهروندان جان خود را برداشته و به کابل آمدند. طالبان در پیشروی خانه به خانه در شهر، یک به یک به سراغ نظامیان، نیروهای زن و مرد پلیس و خانواده‌های آن‌ها رفته و با رفتارهای وحشیانه دست به کشتار آن‌ها زدند. در شهر قندوز، طالبان نیروهای نظامی را محاصره کرده و بسیاری از آن‌ها را کشتند و حتی اجازه دفن آن‌ها را ندادند.

او ادامه داد:

طالبان هیچ تغییری نکرده و وحشی‌های سابق آن وحشی‌تر شده‌اند. متاسفانه در مذاکرات دوحه ما را بازی داده و در پشت پرده قول پیشروی به طالبان دادند. امروز هم شاهد این هستیم که اشرف غنی، مدام توسط سفارت آمریکا تهدید می‌شود. ما یک برنامه پنج روزه برای مطالبات زنان داشتیم که با حمله طالبان به منطقه ما پسر سی و دو ساله من را در خانه‌ و در مقابل چشمان‌مان به خاک و خون کشیدند. اکنون از او، همسر و یک فرزند دو ساله باقی مانده است.

عضو شبکه زنان افغان اضافه کرد:

همه زنان افغان این روزها در هراس و ترس از بازگشت طالبان به سر می‌برند. امروز با طالب پاکستانی روبرو هستیم که نه رحم دارند و نه ناموس سرشان می‌شود. طالبان پاکستان در حالی که دختران افغان را بیهوش کرده و در تابوت‌هایی به سمت کشور خود می‌بردند با طالبان افغان مواجه می‌شوند و به دروغ می‌گویند که این‌ها کشته‌شدگان طالبان هستند که آن‌ها را به پاکستان برمی‌گردانیم بعد هم کاشف به عمل آوردیم که به این کشور می‌برند. در پاکستان، طالبان را اینگونه آموزش داده‌اند که به افغانستان بروید و مردمی که کافر هستند را به غارت ببرید و دختران بلندقد آن‌ها را در وزیرستان پاکستان به عقد نکاح خود درآورید.

این فعال حقوق زنان افغان با تاکید بر این که طالبان، امروز با داعش و القاعده همکاری دارند خاطرنشان کرد:

بسیاری از نیروهای داعش در هرمند و قندهار و دیگر شهرها با نام طالبان دست به جنگ و توحش می‌زنند.

 

منبع| امتداد

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان