در اعتراضات آبان، اشرار، خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:03

در اعتراضات آبان، اشرار، خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کردند

شماره: 8870
Aa Aa

محمد‌جعفر منتظری، دادستان ایران می گوید دشمن، دست ‌بردار توطئه‌های خود نیست اما راه علاج این کار مذاکره و تعظیم در مقابل دشمن نیست.

باید امنیت بعد از مرگ انسان نیز تامین شود؛
در اعتراضات آبان، اشرار، خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کردند

محمد‌جعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید و سابق مرکز استان البرز اظهار داشت:  امنیت موضوع  بسیار مهمی است و مانند اکسیژن برای بدن انسان عمل می‌کند؛ نقش اکسیژن در ادامه حیات برای همه اعضا و جوارح انسان بسیار مهم است و اگر اکسیژن نباشد تمام سیستم اعضا و جوارح انسان از کار می‌افتد. 

دادستان کل با بیان اینکه اگر امنیت باشد در سایه امنیت انسان می‌تواند آرامش، آسایش و راحتی داشته باشد و رشد و پیشرفت انسان در همه حوزه‌ها مشروط به داشتن امنیت است، بیان کرد: اگر امنیت نباشد هیچ‌کدام از امور به روال خود نیست و جامعه دچار آسیب می‌شود. بدون امنیت هیچ چیزی قابل تصور نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، ‌منتظری با بیان اینکه امنیت برای جامعه حکم اکسیژن دارد گفت: امن و ایمان از یک خانواده هستند و دو عنصری‌اند که در زندگی انسان سعادت و خوشبختی انسان در گرو این دو عنصر است. انسان تنها برای دنیا خلق نشده و باید امنیت بعد از مرگ انسان نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه گاهی حوادثی اتفاق می افتد که ناشی از ناامنی است، عنوان کرد: دشمن که چهل سال ‌از همه راه‌ها و همه توانش را به کار گرفته که ایمان و امنیت را از ملت ایران بگیرد چون ملتی که ایمان نداشته باشد دست بسته در مورد خواسته‌های دشمن تسلیم می‌شود و ملتی که امنیت نداشته باشد هیچ چیز ندارد.

دادستان کل با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با نا‌امنی ‌از هرگونه پیشرفت جلوگیری کند ‌عنوان کرد: ‌کرج و اطراف کرج یکی از شهرهایی بود که دشمن برای آن برنامه داشت.

وی با بیان اینکه منطقه اطراف کشور منطقه‌ای پرآشوب و ناامن است گفت: دشمن چرا برای این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند و در جای جای دیگر نقاط عالم هیچ خبری از جنگ و کشتار نیست.

دادستان کل با بیان اینکه  دشمن دست ‌بردار  توطئه‌های خود نیست و تلاش می‌کند که ملت ایران را از پای در آورد گفت: راه علاج این کار مذاکره و تعظیم در مقابل دشمن نیست و راه آن مقابله و ایستادگی ‌است. دشمن کور خوانده که فکر کند ‌ملت ایران را از پای در‌می‌آورد. تلاش دشمن برای فشار به ایران برای مردم ایجاد زحمت می‌کند و برای رفع  مشکلات باید تدبیر و برنامه‌ریزی حساب شده بر‌اساس اصول علمی داشت. 

‌منتظری با بیان اینکه شاخص دیدگاه خوب برنامه‌ریزی خوب است گفت:  ایستادگی در مقابل دشمن با یک  استراتژی و برنامه مدون و تدبیر حکیمانه ممکن است. با شعار  دادن و حرف زدن  هیچ کاری پیش نمی‌رود و برنامه خوب و عمل به آن سبب رفع مشکلات می‌شود.

دادستان کل با اشاره به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری معظم انقلاب و تاکیدات ایشان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی متذکر شد: مجلس باید در این زمینه قانون بگذارد و  مجریان باید در این چارچوب عمل و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با وجود قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی نباید این مشکلات در کشور وجود داشته باشد گفت: ملت ایران در ادوار مختلف نشان داده که هر جا پای کار ایستاده موفق شده و دولت هم هر جا برای مردم و با مردم بوده موفق شده ‌و آنجا که پای مردم به میان می‌آید همه گره‌ها گشوده می‌شود.

دادستان کل با بیان اینکه زمینه برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم شود، تصریح کرد: مشکلات مربوط به واگذاری‌ها یکی از این موضوعات بود که آسیب‌های را به همراه داشت.

‌منتظری با بیان اینکه دشمن در حال هزینه‌کرد در کشور است و توسط عوامل نفوذی خود پول خرج می‌کند تا کشور را نا امن کند  گفت: این پول‌ها از جانب برخی شیوخ عرب برای ایجاد نا امنی در کشور به برخی از عوامل نفوذی در داخل تزریق می‌شود.

وی  با بیان اینکه باید مردم از لحاظ موارد امنیتی و اطلاعاتی و توطئه‌های دشمن آگاه شوند و این کار دستگاه اطلاعاتی و امنیتی است ادامه داد: ‌تعداد زیادی اسلحه در انواع مختلف از عناصر اغتشاشگر  در مدت اخیر کشف شده است.

دادستان کل با بیان اینکه در جریانات اخیر اشرار خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده بودند تصریح کرد: بیشترین آسیب‌های اخیر به نیروی انتظامی وارد شد و تعداد زیادی از کارکنان  ناجا در این حوادث زخمی و شهید شدند.

منتظری با بیان اینکه یک عده از عناصر آشوبگر و جیره‌خوار که اسلحه دشمن را دارند افراد را کشته و به پای نظام تمام می‌کنند و در فضای مجازی و شبکه ماهواره‌ای جولان می‌دهند، ادامه داد: مردم باید نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه شوند.

وی با بیا‌ن اینکه مردم در اتفاقات اخیر بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری راه خود را از آشوب‌گران ‌‌جدا کردند‌، افزود: احتمال دارد که عناصر خودفروخته در کشور ایجاد نا امنی کنند. لذا دادستان‌های کشور باید با افرادی که نظم عمومی را به مخاطره می‌‌اندازند و می‌خواهند ‌ایجاد نا‌امنی کنند اجازه نفس کشیدن ندهند.

دادستان کل با بیان اینکه البرز دارای شرایط مهمی است که باید در احقاق حقوق مردم دادستان‌ها تلاش کافی داشته باشند،گفت: تکریم ارباب رجوع از موضوعات مهمی است که باید اهتمام جدی در مورد آن صورت گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان