در اعتراضات اخیر ایران حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشته | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 17:46

در اعتراضات اخیر ایران حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشته

شماره: 8780
Aa Aa

فدوی گفته در مقرهای ما اسلحه بود و اگر به پایگاه‌ها حمله کردند از خودشان دفاع کردند اما در خیابان به صورت جامع همه را کنترل می‌کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد؛
در اعتراضات اخیر ایران حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشته

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در همایش «حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی» طی سخنانی اظهار داشت: تراز انقلاب اسلامی یعنی تراز اسلام. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی افزود: از زمانی که امام(ره) نوشته داد که در طول زمان‌های طولانی که انقلاب تراز گرفت، هیچکس نمی‌تواند در همه زمان طولانی چنین تراز بسیار پربار و پرمسؤلیتی درست کند. 

فدوی ادامه داد: جمله امام که «ما مکلف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه» برای ما صدق می‌کند، کسی در هر مجموعه ای اگر به تکالیف خود عمل کند نگران نتیجه نباید باشد چرا که نتیجه را خدا رقم می‌زند نه آدمها. 

جانشین فرمانده کل سپاه  در ادامه عنوان کرد: در روزهای اول انقلاب که قانون اساسی تدوین شد، برخی اصول خیلی ویژه تر از بقیه به نظر می‌رسید و برخی گفته می‌شود خود امام هم در بخشی از آنها ورود داشتند. 

وی اضافه کرد: اصل دوم تکالیف اساسی، مبنا و باورها و حیات درونی را مشخص می‌کند. با اینکه این اصل بدیهی بوده اما امام(ره) اصرار داشتند این اصل بیاید که شامل ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، زیر بار ظلم نرفتن است. اینها جزو تاکیدات و بدیهیات است اما باز امام آن را در اصل دوم آوردند. 

وی تصریح کرد: در اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف شده که براساس اصل دوم، 18 کار را انجام دهد. 

فدوی بیان کرد: در همه شئونات تبیین و نظام مند شدن آن یک کار حقوقی است. خیلی کارها تاکنون صورت‌ گرفته اما کارهای زیادی هم مانده است. 

وی ادامه داد: بسیج یعنی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی. سیستم و نظام دو وجه دارد که یک وجه  آن روح سیستم است. روح سیستم دیده نمی‌شود اما در همه شئونات نقش دارد. ما می‌بینیم خیلی از سیستم ها را آمریکا نوشته است. با اینکه بیش از چهل سال از انقلاب گذشته اما آن سیستم هنوز جاری و ساری است. 

فدوی همچنین تصریح کرد: آن سیستمی که بر مبنای اهداف آمریکایی نوشته شده هنوز جاری است در حالی که هیچ آمریکایی جرأت نمی‌کند از هزار کیلومتری مرز ایران هم رد شود، لذا این را باید عوض کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در هر کشوری با هر دین و مملکتی عزیزترین موضوع برای هر فردی، جان اوست خاطرنشان کرد: در همه اتفاقات کشور سپاه و بسیج پای کار رفتند و در اتفاقات اخیر حتی یک نفر از سپاه و بسیج اسلحه نداشت. ما بی‌اسلحه به سطح شهرها رفتیم در حالی که در مقابل ما اسلحه بسیار بود. 

وی تصریح کرد: البته در مقرهای ما اسلحه بود و اگر به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی بسیج حمله کردند از خودشان دفاع کردند اما در خیابان به صورت جامع همه را کنترل می‌کردیم. حتی ما در مرکز فرماندهی به صورت تصویری با همه کشور تماس زنده داشتیم و تمام تصاویر را داشتیم اما دیدیم که شهید ابراهیمی را اشرار چگونه تنها دوره کردند اما این شهید بزرگوار برای اینکه به تکلیف خود عمل کند به میدان رفت. لذا کار سخت این‌هاست که نتیجه را باید به خدا سپرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان