در زمان پیروزی انقلاب 93 درصد جمعیت به خیابان آمدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:20

در زمان پیروزی انقلاب 93 درصد جمعیت به خیابان آمدند

شماره: 20377
Aa Aa

دشمنان دائم زیر نظر و اشراف اطلاعاتی کامل نیروهای مسلح هستند و ناوهای هواپیمابر و بالگرد‌بری آمریکا بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با سواحل ایران فاصله دارند.

وضع امروز سپاه و ارتش قابل قیاس با گذشته نیست؛
در زمان پیروزی انقلاب 93 درصد جمعیت به خیابان آمدند

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ر جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت:

در ۲ سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگرد‌بری از آمریکا در خلیج‌فارس حضور نداشت و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر هم اکنون با سواحل ایران فاصله دارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او اظهار داشت:
ارزیابی‌ها حاکی از توانمندی‌ها و آمادگی‌های بالای نیروهای مسلح در بخش‌های دفاعی و امنیتی، در ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، زمین، هوا، دریا، پدافند هوایی، بخش‌های امنیتی گوناگون و بسیج عزیز است.

وی با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج‌فارس معنا ندارد گفت:

آمریکا و اذنابش و همراهان منطقه‌ای او با توجه به ارزش این منطقه سرمایه‌گذاری سنگینی برای دست‌اندازی به منابع ملت ایران در خلیج‌فارس داشته‌اند و دارند. تا بعد از دفاع مقدس انواع ناوگان‌های آمریکایی از جمله ناو هواپیمابر، بالگردبر ناوشکن، زیرسطحی در خلیج‌فارس حضور داشتند و جولان می‌دانند و تا 7 تا 8 مایلی ساحل ایران حضور پیدا می‌کردند اما خودشان مطرح کردند که ایرانی‌ها با افزایش برد موشک‌هایشان، دقت و قدرت آتش کاری کردند که ما ماندنمان در اینجا با خطرات و هزینه‌های بالا و فراوانی مواجه شود.

او با بیان اینکه دشمنان دست بردار نیستند گفت:

آنان با اشکال دیگری در منطقه حضور یافتند، پایگاه‌هایی در کشورهای جنوبی خلیج‌فارس ایجاد کردند و نشان می‌دهد آنان دنبال اهداف خود هستند. نیروهای مسلح دائم دشمنان را زیر نظر و اشراف اطلاعاتی کامل، در زیر سطح، در سطح و در فضا دارند و وضع امروز سپاه و ارتش در نبرد با دشمنان و بیگانگان قابل قیاس با گذشته نیست. اینکه دشمن از تصمیم به تهاجم نظامی به ایران صرف نظر می‌کند به خاطر حقوق بشر نیست. آنان اثبات کردند که هیچ رحم و مرودتی ندارند، اگر آرامش در کشور و خلیج‌فارس وجود دارد مربوطه به واهمه‌ای است از جنگ دارند، از بازدارندگی است که توسط جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و اقرار می‌کنند جنگ با ایران به صرفه نیست و وارد این حوزه نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن دائم در حال توطئه‌های جدید است اظهار داشت:

باید در سمت جبهه حق هم تدبیر جدید کرد و امکان جدید آورد، آمادگی و توان دائماً باید بالا برد و به رخ دشمن کشانده شود. دشمن با ناامیدی در این صحنه وارد صحنه‌های دیگر می‌شود و در بخش‌های جنگ نرم، فرهنگی، سایبری، فضای مجازی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کردند و در جنگ شناختی چقدر روی فکر جوانان کشور کار عمیق کردند. سرمایه‌گذاری دشمن در این عرصه انتها ندارد. در 70 روز گذشته مشخص شد دشمن با چه تنوع و سبد بزرگی، انواع اقسام تهدیدات و ابزارها به صحنه آمدند و در حال آزار و اذیت ملت ایران هستند. مردم با بصیرت ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرفتاری‌های گوناگون وارد توطئه و ترفند دشمنان نشدند و مردم بین اعتراض، دلخوری و ناراحتی با اغتشاش، آشوب و همدستی با دشمن تفکیک قائل شدند.

باقری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی بالای 92 تا 93 درصد جمعیت علیه حکومت سیاه پهلوی به خیابان و میدان آمدند گفت:

بخشی از دشمنان مانند شبکه‌های صهیونیستی و برخی از اندیشکده‌های آمریکایی اعلام کردند که سرخورده و ناامید شده‌ایم ولی بدیهی است که به طریق گوناگون ادامه می‌دهند و در این راستا وظیفه نهادها مشخص است و امنیت کشور را تأمین می‌کنند. دشمن با شناخت آسیب‌ها روی آن متمرکز می‌شود از این نظر مسئولان وظیفه دارند این آسیب‌ها برطرف کنند و باید خدمت مسئولان افزایش یابد تا ضمن رضایت مردم دشمنان را ناامید کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان