درخواست آزادی مشروط برخی از زندانیان زن امنیتی صادر شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 22:50

درخواست آزادی مشروط برخی از زندانیان زن امنیتی صادر شد

شماره: 14438
Aa Aa

او گفته ۱۵۸ نفر به مناسبت فرارسیدن ماه محرم مشمول مرخصی شده اند و ۱۴۵ مورد پیشنهاد آزادی مشروط نیز در دستور بررسی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران خبر داد؛
درخواست آزادی مشروط برخی از زندانیان زن امنیتی صادر شد

علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب استان تهران با اشاره به بازدید خود از زندان زنان گفت:

هدف ما این است که اولا وضعیت زندانی از نظر قضات و دادستان‌های ما روشن شود و اینکه آیا اداره فرد در زندان بر اساس قوانین و مقررات لازم است یا خیر تا اگر لازم است برای ما روشن شود و اگر هم لازم نیست به هر طریق ممکن و استفاده از ظرفیت‌های قانونی زمینه خروج فرد را از زندان فراهم کنیم.

به گزارش اسپادانا خبرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، او گفت:

بازدیدی نیز از محکومان امنیتی زندان صورت گرفت و بدون استثنا با همه زندانیان امنیتی ملاقات کردم. برای بعضی از زندانیان امنیتی درخواست آزادی مشروط صادر کردیم. تعدادی نیز مشمول مرخصی دستور ریاست قوه قضاییه شدند که امروز به مرخصی اعزام می‌شوند. در یک الی دو مورد نیز درخواست شد تا از پابند الکترونیک استفاده کنند. تعداد ۱۵۸ نفر نیز به استناد بخشنامه ریاست قوه قضاییه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم مشمول مرخصی شدند. ۱۴۵ مورد پیشنهاد آزادی مشروط در دستور بررسی قرار گرفت. برای تعداد ۷۵ مورد استفاده از تسهیلات ارفاقی و نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی در نظر گرفته شد و ۲۵ مورد نیز معرفی به کمیسیون عفو استان جهت بررسی در دستور کار قرار گرفت.

او گفت:

ریاست قوه قضاییه نسبت به مسئله بازداشت و زندانی کردن افراد حساسیت دارند و تاکید کرده‌اند تا جایی که امکان دارد فرد بازداشت نشود مگر اینکه ملزم به حکم قانون ناچار به بازداشت فرد باشیم.

القاصی مهر در مورد وضعیت زندانیان امنیتی گفت:

حسب دستور ریاست قوه قضاییه پیشنهاد آزادی مشروط تعدادی از این زندانیان را دادیم. اسامی تعدادی از کسانی که شرایط آزادی مشروط را دارا نبودند اما استحقاق عفو داشتند تهیه و خدمت ریاست قوه قضاییه ارسال شد. امیدواریم که مشمول رافت اسلامی قرار گیرند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان