درهای بهشت برای فرد با تقوا به خود خود باز می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:16

درهای بهشت برای فرد با تقوا به خود خود باز می‌شود

شماره: 14547
Aa Aa

او گفته متأسفانه مردان به نمازهای جماعت کمتر بها می‌دهند گفته خواهران باید ظاهرشان را اصلاح کنند؛ در کوچه و خیابان باید تذکر بدهیم.

محمدمحمدی قائینی، امام جمعه موقت همدان؛
درهای بهشت برای فرد با تقوا به خود خود باز می‌شود

محمدمحمدی قائینی، امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت:

 قانون علت و معلول اقتضا دارد که برخی در فشارند و برخی در آسایش هستند که هر دو نعمت و امتحان الهی بوده و برای سازندگی ما لازم است و سعادت ما در گرو تقوای الهی قرار دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محمدی‌قائینی گفت:

درهای بهشت کلید ندارد و در آن برای فرد با تقوا به خود خود باز می‌شود. شاید تا چندین سال پیش درک این سخت برای افراد مشکل بود اما در حال حاضر با ورود درهای الکترونیک و چشمی که با قرارگیری انسان مقابل آن‌ها در باز می‌شود می‌توان فهمید که این حرف واقعیت دارد و تقوا خود کلید است. اگر ما تقوای واقعی را پیشه کنیم در این دنیا هم در بهشت خواهیم بود.

وی گفت:

متأسفانه مردان به نمازهای جماعت کمتر بها می‌دهند و هنگام شروع روضه و سینه‌زنی وارد مجلس می‌شوند در حالی‌که برپایی نماز جماعت بسیار تأکید شده و امام حسین(ع) در هنگام جنگ نیز نماز را اقامه کردند. همه خیرات از راه علم بدست می‌آید و علم علما نیز در منبر و موعظه به مردم عرضه می‌شود که متأسفانه جمعیت کمتری در آن حاضرند.

محمدی‌قائینی با بیان اینکه فضیلت سخنرانی اگر بیشتر از اشک ریختن نباشد کمتر از آن نیست اضافه کرد:

این روزها ایام امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این ایام جلوه بیشتری پیدا کند اما متأسفانه برخی از خواهران با وضعیتی نامناسب در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند. خواهران متوجه حق هستند؛ باید ظاهرشان را هم اصلاح کنند و در کوچه و خیابان اگر به مورد نامناسبی برخورد کردیم باید تذکر بدهیم. دختر امام حسین(ع) هنگام رویارویی با پدر از زنجیرها و ضرب و شتم شکوه نکرد بلکه حکایت چادر کشیدن از سرش را برای پدر بازگو می‌کند یعنی این درد بزرگ ما است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان