دولت اسلامی باید راه بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 5:12

دولت اسلامی باید راه بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد

شماره: 13269
Aa Aa

 محمد حاج ابوالقاسم دولابی می گوید تلاش در راستای گسترش خداترسی میان مردم از اصلی‌ترین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۹۶ سوره اعراف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران؛
دولت اسلامی باید راه بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد

 محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری ایران در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم اظهار کرد:

تلاش در راستای گسترش خداترسی و تقوا میان مردم از اصلی‌ترین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۹۶ سوره اعراف است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه نیوز، وی افزود: خداوند در این آیه راه‌حل بسیاری از مشکلات را تقوای الهی می‌داند و گوش‌زد می‌کند در صورت رعایت تقوا برکات آسمان و زمین بر مخلوقات نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: 

دولت اسلامی در مرحله اول باید خود را مستلزم به رعایت تقوا بداند و در مراحل بعدی این صفت را در جامعه گسترش دهد. رعایت تمامی موازین تقوا بر اساس ظرفیت‌های دولت امری ضروری است و اگر خداترسی صورت نگیرد نمی‌توان مشکلات را مرتفع کرد. دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه دغدغه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست. مراقبت شخصی و مراقبت گروهی باعث می‌شود خداوند نصرت و لطف خود را شامل افراد در جامعه کند. میزان برخورداری از روحیه امید و امیدبخشی در جامعه از شاخصه‌های دولت اسلامی است و مؤمنان نیز باید در جامعه امیدوار به نصرت الهی باشند و سختی‌ها را تحمل کنند. خداوند به جبهه مقاومت امید پیروزی و نصرت را داده است در حالیکه جبهه دشمن نقطه امیدی ندارد. دولت اسلامی باید در مرحله نخست خودش امیدوار باشد و در مرحله دوم به دیگران و جامعه نیز امید دهد و میزان برخورداری از سعه‌صدر را در جامعه در برابر مشکلات و انتقادات نهادینه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:

کسی که مصالح نظام را فدای اهداف شخصی کند و از سعه‌صدر برخوردار نباشد صلاحیت تصدی‌گری دولت اسلامی را نخواهد داشت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان