دولت برای مقابله با کرونا باید روند جاری را مورد بازنگری قرار دهد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:28

دولت برای مقابله با کرونا باید روند جاری را مورد بازنگری قرار دهد

شماره: 10262
Aa Aa

در این نامه با نگرانی از اوج‌گیری مجدد کرونا  و افزایش مناطق قرمز آمده این امر علاوه بر آسیب جانی به مردم، زحمات جامعه پزشکی را به هدر می دهد.

در نامه سازمان نظام پزشکی ایران به روحانی مطرح شد؛
دولت برای مقابله با کرونا باید روند جاری را مورد بازنگری قرار دهد

دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر مصطفی معین، رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی و دکتر ایرج فاضل، رئیس مجمع انجمن‌‌های علمی گروه پزشکی ایران در نامه‌‌ای به رئیس جمهور نسبت به اوج‌‌گیری مجدد بیماری و افزایش مناطق قرمز کرونا در کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار بازنگری دولت بر روند جاری شدند. 

به گزارش اسپادانا خبر، بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، متن این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و نهایت احترام؛

ضمن تشکر و تقدیر از مساعی دولت محترم و به‌‌ویژه مسئولین درد آشنای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جان‌‌فشانی جامعه سربلند پزشکی و پرستاری کشور در پاندمی بیماری کووید19 به استحضار می‌رساند نگرانی موجود از اوج‌گیری مجدد بیماری و افزایش مناطق قرمز در کشور که علاوه بر آسیب جانی و سلامت مردم، موجب هدر رفتن زحمات ارزشمند جامعه خدوم پزشکی کشور و فرسودگی کادر درمان خواهد شد ضرورت عنایت ویژه و بازنگری دولت محترم به روند جاری را ایجاب می‌‌کند.

بدیهی است با توجه به راهبرد «اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان‌‌ها بر همه امور دیگر»، تصمیم‌‌ها، سیاست‌گذاری‌‌های کلان و تاریخی دولت محترم در این برهه زمانی نقش تعیین کننده و ماندگاری در کنترل این بحران خواهد داشت. لذا انتظار می‌‌رود در کنار توصیه‌‌ها و تأکیدات مسئولین اجرایی محترم، نقش نظارتی و کنترل جدی و انتظامی دولت محترم بر اجرای پروتکل‌‌های علمی و ابلاغی وزارت بهداشت و نیز توجه ویژه به تأمین نیازهای ضروری بخش سلامت در این مقطع زمانی مورد تأکید و ابرام جناب‌‌عالی قرار گیرد.

امید است با حمایت جنابعالی مراحل گذر از این آزمون خطیر با حداقل آسیب فراهم گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان