دولت می گوید موافق اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:44

دولت می گوید موافق اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان است

شماره: 9297
Aa Aa

ربیعی گفته معمولا در دنیا پزشکی قانونی این آمار را اعلام می کند اما رئیس پزشکی قانونی در نامه‌اش ننوشته کدام شورا موظف به ارائه آمار است.

با اعلام سخنگوی دولت ایران؛
دولت می گوید موافق اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان است

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در ارتباط با نهاد موظف به اعلام آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه گفت:

پزشکی قانونی باید آمار کشته شدگان را داشته باشد و دارد. اینکه گفته است شورای امنیت باید اعلام کند را ما از شورا پیگیری کردیم که آیا چنین موضوعی مصوبه است؟ هرچه مصوبه باشد باید همان را انجام دهیم. به نظر من درست است که آقای رئیس جمهور گفتند این رقمی که از کشته شدگان اعلام می‌کنند اصلا درست نیست؛ رقم بی خودی است.

به گزارش اسپادنا خبر و به نقل از ایسنا، وی بیان کرد:

ما هم موافق هستیم که دستگاه ذی ربط آمار را اعلام کند. در آن صورت معلوم می شود در میان کشته‌شدگان چند نفر نیروی بسیج و مرم عابر بودند. یا آنجایی که آتش زدند مردمی زیر آوار ماندند و ربطی به اعتراضات نداشته اند. همه این‌ها که چند تا زن و چند تا بچه بوده مشخص می‌شد.

ربیعی گفت:

معمولا در دنیا این طور است که پزشکی قانونی این آمار را اعلام می کند. رئیس پزشکی قانونی اعلام کرده که مصوب شده شورای امنیت آمار را اعلام کند. در نامه‌اش ننوشته کدام شورا و برای همین ما نامه مذکور را هم به شورای امنیت کشور و هم شورای عالی امنیت فرستادیم. هم برای آقای شمخانی و هم برای آقای رحمانی فضلی فرستادیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان