دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:24

دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است

شماره: 10719
Aa Aa

هاشم‌زاده هریسی می گوید هیچ کسی نمی‌تواند درباره این مساله در شرایطی که کرونا جان همه را به خطر انداخته با زور حرفش را به کرسی بنشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛
دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است

هاشم ‌هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان گفت:

مردم ایران به دلیل ارادتی که به امام حسین (ع) دارند در ماه‌های محرم و صفر در مساجد و تکیه‌ها مراسم عزاداری را با شور زیادی برپا می‌کنند و به همین دلیل طبیعی است که‌ این روزها نگران تعطیلی عزاداری باشند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اعتمادآنلاین، او گفت:‌

مساله‌ مهم این است که درباره برگزار شدن یا نشدن عزاداری، این پزشکان هستند که باید با بررسی وضعیت به این تشخیص برسند که آیا برگزاری عزاداری امکان‌پذیر است یا اینکه برای حفظ سلامت و جان مردم امسال نمی‌توانیم در ماه‌های محرم و صفر در مساجد و تکایا عزاداری کنیم. اینکه برخی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، برگزاری مراسم عزاداری را واجب بدانند و بگویند نمی‌شود در محرم و صفر عزاداری نکرد اصلاً درست نیست؛ یعنی هیچ کسی نمی‌تواند درباره این مساله، آن هم در شرایطی که این بیماری سخت‌ جان همه را به خطر انداخته است با زور حرفش را به کرسی بنشاند.

هاشم ‌هاشم‌زاده هریسی گفت:

دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است و به همین دلیل همان‌طور که گفتم، باید پزشکان بگویند که می‌شود عزاداری کنیم یا نه. حتی فقها و مجتهدین هم با توجه به نظر پزشکان، درباره حلال یا حرام بودن برگزاری مراسم عزاداری نظر خواهند داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان