راه‌حل مشکلات مطرح‌کردن آن‌ها در رسانه‌ها نیست | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 13:03

راه‌حل مشکلات مطرح‌کردن آن‌ها در رسانه‌ها نیست

شماره: 22584
Aa Aa

دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضا است| برخی عقب‌ماندگی‌ها نتیجه کم‌کاری مدیرانی بوده که قدرت عمل نداشتند.

سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اسناد بالادستی است؛
راه‌حل مشکلات مطرح‌کردن آن‌ها در رسانه‌ها نیست

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست با مسئولان قوه‌قضائیه گفت:

مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به‌جای مطرح‌کردن در رسانه‌ها به جلسات کارشناسی در دستگاه‌ها نیاز دارد تا سریع رفع شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

نتیجه جلسات باید امید‌بخشی و امید‌آفرینی برای مردم باشد تا مردم بدانند همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات اراده دارند.

وی با بیان این که سیاست‌های مصوب و ابلاغی رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌های مختلف که اسناد بالادستی است اجرا شود گفت:

برخی عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌های نیمه‌تمام از کم‌کاری مدیرانی بوده که قدرت انتخاب و عمل نداشتند. مدیران اجرایی باید در میدان با شجاعت عمل کنند تا طرحی زمین نماند. دستگاه قضا ضمن نظارت بر اجرای درست و به موقع قانون از سوی مدیران دولتی نسبت به این مسئله نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

او گفت که دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا است که نتیجه آن کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی است.

او وجود مدیران تحول‌خواه و تحول‌گرا را مقدمه و لازمه ایجاد تحول در دستگاه‌های مختلف کشور دانست:

نشست‌های مشترک میان دولت و قوه قضائیه نیز باید با نگاه تحولی همراه باشد تا منجر به پیشرفت امور شود.

رئیسی دستگاه قضائی توانمند را متضمن اقدامات دولت برای اجرای قانون، امنیت و سلامت اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و با تأکید بر اهتمام دولت برای رفع مشکلات مالی و اداری قوه قضائیه گفت:

رفع این مشکلات کف همکاری و تعامل در ایجاد تحول است و مسئله اصلی در این راستا مسئله‌شناسی، توجه به نظام‌ مسائل کشور و رفع مسائل و مشکلاتی است که مردم از دولت و قوه قضائیه توقع و انتظار دارند و این مهم نیازمند همکاری و تعامل مضاعف میان این دو قوه است.

وی تلاش برای رفع برخی معضلات و آسیب‌های گریبانگیر کشور از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر و پرونده‌های موجود در دیوان عدالت اداری را از دیگر مسائل مشترک میان قوه قضائیه و دولت عنوان کرد و با طرح این پرسش که تا چه زمانی باید معضلات و آسیب‌ها به عنوان مسئله در کشور باقی بماند گفت:

آسیب‌زدایی و تلاش برای رفع این معضلات یا حداقل کاهش آنها نیازمند همکاری جدی میان قوای اجرایی و قضائی کشور است که کمیته تعاملی میان دولت و قوه قضائیه پس از تشکیل می‌تواند متکفل همین امر باشد.

رئیسی تفاوت دو قوه مجریه و قضائیه با قوه مقننه را مسئولیت سنگین و خطیر در اجرای قانون و رساندن جامعه به نقطه مطلوب در عدالت اقتصادی و اجتماعی و همچنین جلب اعتماد مردم به کارآمدی نظام دانست.

او با تأکید بر اینکه همه این اقدامات و تلاش‌ها از سوی دولت و قوه قضائیه باید به امیدآفرینی در کشور منجر شود افزود:

مسائل و مشکلاتی که پیگیری آنها لازم است اما طرح آن در جامعه به ایجاد امید در مردم منجر نمی‌شود باید در کمیسیون‌های مشترک میان قوا بررسی شود که جلسات شورای‌عالی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از جمله مصادیق آن است.

وی وفاق و همبستگی میان قوا را از جمله راهبردهای بسیار مهم مورد تاکید رهبری معظم انقلاب دانست و بر توجه ویژه مسئولان به این مسئله و عدم غفلت از آن تأکید کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان