رفراندوم اسم رمز اتاق فکر جاسوس‌پرور است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 21:33

رفراندوم اسم رمز اتاق فکر جاسوس‌پرور است

شماره: 21929
Aa Aa

اولین سوءاستفاده از آراء مردم در همان صدر اسلام بود که فدک را با رأی مردم گرفتند| رفراندوم از اتاق فکرهایی بیرون می آید که نصف آنها جاسوس هستند.

علیرضا پناهیان در شبکه سه صداوسیما عنوان کرد؛
رفراندوم اسم رمز اتاق فکر جاسوس‌پرور است

علیرضا پناهیان در برنامه «ماه من» شبکه سه صداوسیما اظهار داشت:

بعد از رحلت رسول خدا تا الآن ما در حال اصلاح برداشت‌های ناصواب از دین هستیم. تحریف کردن دین یک رویّه است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

به‌طور طبیعی انسان تمایل به تفکّر عمیق و اساسی ندارد که البته یک تعبیر دیگرش سطحی‌نگری، سهل‌اندیشی یا ساده‌انگاری است. از همین بستر استفاده می‌شود و دین تحریف می‌شود. وقتی دین یک امر اجتماعی تلقی شد یک عده‌ای پیدا می‌شوند و از «اجتماعی بودن دین» سوءاستفاده می‌کنند مثلاً اینکه دین به آراء مردم مراجعه می‌کند و یک عده‌ای از همین مسئله هم سوءاستفاده می‌کنند. اولین سوءاستفاده از آراء مردم در دین در همان صدر اسلام بود که فدک را با رأی مردم گرفتند و در واقع بعد از اینکه حضرت زهرا(س) احتجاج فرمود، همان‌جا-آن فرد- یک رفراندوم تشکیل داد و گفت: «ببینیم نظر مردم چیست؟» حضرت زهرا(س) به مردم رو کرد و مردم سرهای خود را پایین انداختند و حتی یک نفر هم از حضرت حمایت نکرد. «ام سلمه» (همسر پیامبر) سر از حجره بیرون آورد و به تعبیری صدا زد که ای نامردها، این دختر پیامبر اکرم(ص) است! او راست می‌گوید، او صدیقه است... همان‌هایی که ضدِ مردم هستند اگر جایش باشد یک‌دفعه‌ای مردمی می‌شوند و شروع می‌کنند بخش‌های مردمیِ دین را به رخ می‌کشند. خیلی ساده عرض کنم، مقام معظم رهبری بارها و بارها تصریح می‌کند که مشارکت مردم باید افزایش پیدا کند. کسانی که یک عمر با شعار «مشارکت» سرِ این ملت کلاه می‌گذاشتند یک نفرشان یک توییت هم در تأیید این سخن رهبری نزد که مثلاً بگوید «آفرین، ما هم همین را می‌گفتیم...» وقتی می‌بییند که این مشارکتِ مردمی اگر واقعاً صورت بگیرد دیگر جایی برای احزاب نخواهد بود از اتاق فکر احزاب «رفراندوم» در می‌آید. می‌خواهند بازی را به هم بزنند چون اگر مشارکتِ مردم، حقیقی باشد دیگر جایی برای هیچ حزب سیاسی باقی نخواهد ماند. حزب‌بازی کنار می‌رود و منافع و وابستگی اینها هم از بین می‌رود.

او گفت:

رفراندوم خیلی چیز خوبی است ولی آن اتاق فکرهایی که وقتی ده نفر مأمور برای مذاکره می‌فرستند، نصف آنها جاسوس در می‌آید، نمی‌دانیم در آن اتاق فکری که هیچ حراستی هم نیست چندتا جاسوس هست لذا از این اتاق فکرها وقتی رفراندوم در می‌آید آدم یاد فدک می‌افتد. این هم یک نوع از همان تحریف‌ها است یعنی بخش اجتماعی دین را تحریف می‌کنند. بنده متأسفم برای جامعه‌ای که احزاب این‌قدر حال مردم را از سیاست به‌هم زده‌اند تا سیاست مالِ خودشان بشود به حدی که دیگر جایی برای بحث سیاست در سحرها هم باز نشود. شاید شنیده باشید که بعضی از آدم‌های شرور وقتی دور یک غذایی می‌نشستند، یکی از آنها مثلاً آب دهانش را در غذا می‌انداخت تا همه کنار بروند. برخی از سیاسیون همیشه با سیاست این کار را می‌کنند یعنی کاری می‌کنند که مردم از سیاست متنفر بشوند. اگر شما از سیاست متنفر شده باشید، پس چرا اصلاً روضه گوش می‌دهید؟ مگر ائمه هدی(ع) برای چه کشته شدند؟ مگر ایشان تصادفاً مجروح شدند و به شهادت رسیدند؟ مگر دشمنان اهل‌بیت(ع) سرِ ماجرای قدرت نبود که ایشان را به شهادت رساندند؟

وی ادامه داد:

حتی برخی با استفاده از عقاید دین را تحریف می‌کنند. مثلاً ما را به عقیده‌مند بودن نسبت به ولایت محدود کنند و عمل نسبت به ولایت که همان «عمل اجتماعی» است را متذکر نشوند یا اینکه برخی با ادعای محبت اهل‌بیت(ع) دین را تحریف می‌کنند. مثلاً اینکه امام رضا(ع) فرمود: در آخرالزمان فتنه‌هایی شدیدتر از فتنه‌های دجال پیش می‌آید، از کسانی که ادعای محبت ما اهل‌بیت را دارند، اینها شدیدتر از دجال، فتنه می‌کنند. (إِنَّ مِمَّنْ یَتَّخِذ [یَنْتَحِل‌] مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً [لَعْنَة] عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ الدَّجَّالِ؛ وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۱۷۹)

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان