رهبران آمریکا بی عقل و کند ذهن هستند؛ بسیار ابله | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 7:40

رهبران آمریکا بی عقل و کند ذهن هستند؛ بسیار ابله

شماره: 16948
Aa Aa

پوتین بایدن را به بازی گرفته است؛ پوتین باهوش است چون از دیگر رهبران جهان و ناتو زرنگتر است. جهان جای مسالمت آمیزی بود چون آمریکا قوی بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا؛
رهبران آمریکا بی عقل و کند ذهن هستند؛ بسیار ابله

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کنفرانس محافظه کاران موسوم به "سی پک" در فلوریدا حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او که قبلا پوتین را "باهوش و بسیار زیرک" توصیف کرده بود ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را "شجاع" خواند.

ترامپ گفت:

حمله روس‌ها به اوکراین وحشتناک است؛ یک قساوت و تخطی. ما برای مردم اوکراین دعا می‌کنیم. خدا همه آنها را حفظ کند. پوتین از "ضعف" بایدن برای حمله به اوکراین استفاده کرد. این فاجعه وحشتناک هرگز رخ نمیداد اگر که در انتخابات ما تقلب نمیشد و اگر که من رئیس جمهور بودم. در نوامبر ۲۰۲۴ آنها (دموکراتها) متوجه قضیه خواهند شد. ما دو بار این کار را کردیم و دوباره هم این کار را میکنیم (پیروزی در انتخابات). ما آن را برای دومین و برای سومین بار هم انجام میدهیم.

ترامپ با اشاره به حمله روسیه به گرجستان در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پسر و تصرف کریمه در دوران ریاست باراک اوباما اشاره گفت:

من تنها رئیس جمهوری در قرن بیست و یکم هستم که در دورانش روسیه به کشور دیگری حمله نکرد.

دونالد ترامپ گفت:

پوتین باهوش است چون او از دیگر رهبران جهان و ناتو زرنگتر است. مشکل اصلی این است که رهبران ما بی عقل و کند ذهن هستند. بسیار ابله. جهان جای مسالمت آمیزی بود چون آمریکا قوی بود. واشینگتن قبلا باهوش و زیرک و قدرتمند بود اما اکنون ما یک کشور مزخرف و احمق هستیم.

ترامپ گفت که در دوران ریاستش روسیه به آمریکا "احترام" میگذاشت اما جو بایدن "ضعیف و به شدت بی کفایت" است و این به تبعات غیرقابل پیش بینی منجر شده است. از زمان جنگ جهانی دوم جهان این چنین هرج و مرج نبوده است. پوتین پس از خروج رقت انگیز آمریکا از افغانستان تصمیم به حمله به اوکراین گرفت. خبرنگاران از من میپرسند که آیا رئیس جمهور پوتین باهوش اشت؟ به آنها گفتم بله البته که باهوش است. برعکس آن کشورهای ناتو باهوش که نیستند هیچ بلکه متضاد باهوش هستند. تحریم‌های ضد روسیه "یک بیانیه ضعیف" هستند چون مسکو سال‌هاست که با تحریمها زندگی میکند و به سراغ دیگر کشورها مثلا چین میرود. مشکل این نیست که پوتین باهوش است، مشکل اصلی این است که رهبران ما ابله هستند. پوتین بایدن را به بازی گرفته است و اگر من رئیس جمهور بودم، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد چون من راحت میتوانستم جلوی این حماقت را بگیرم.

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز دیجیتال نیز هشدار داد که حمله چند جانبه روسیه به اوکراین ممکن است به "جنگ جهانی" منجر شود و دولت بایدن باید "کارهایی بیشتر از اعمال تحریمها" برای متوقف کردن پوتین انجام دهد. پیامی برای پوتین ندارم فقط اینکه فکر میکنم شرم آور است که این اتفاق می‌افتد. این چیزی است که نباید ادامه یابد. هزاران تن از مردم.... منظورم این است که این میتواند به منطقه بسیار بزرگتری از این کشیده شود. این میتواند به دیگر کشورها برسد و میتواند منجر به جنگ جهانی شود. شما هرگز نمی‌دانید که چگونه یک جنگ جهانی شروع می‌شود. شما هرگز فکر نمی‌کنید که یک جنگ از آن بیرون بیاید. این یک دوره بسیار خطرناک برای ملت ما، برای کشور ماست. چین نیز با تهاجم روسیه به اوکراین و با توجه به آرزوهایش برای تصرف تایوان جسور شده است. من فکر میکنم که چین به هر حال این کار را انجام میدهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان