روحانی از لغو همه تحریم‌های اصلی و اصولی ایران خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:59

روحانی از لغو همه تحریم‌های اصلی و اصولی ایران خبر داد

شماره: 13441
Aa Aa

رئیس‌جمهور ایران گفته دشمن تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور وضع کرد با این هدف که ایران گرفتار قحطی و به‌هم‌ریختگی شود.

در دیدار جمعی از مسئولان وزارت بهداشت؛
روحانی از لغو همه تحریم‌های اصلی و اصولی ایران خبر داد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دیدار جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از مدیران شرکتهای فعال در زمینه تولید واکسن کرونا گفت:

ایران به‌عنوان کشوری که به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه همه دروازه‌ها به‌روی او بسته شده بود و علاوه بر محدودیت‌های شدید برای تبادل پول و کالا، تبادل دارو و تجهیزات پزشکی از خارج نیز برایش تقریباً غیرممکن شده بود با لطف و عنایت خدا توانست با همت فرزندان خود در بخش‌های کادر درمان، محققان و پژوهشگران بهداشتی و پزشکی از عرصه این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاید.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی ادامه داد:

تصور کنید اگر در ایام شیوع کرونا نیز در شرایطی که کشور با بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها مواجه بود اگر فقط برای یک روز برق، آب یا اینترنت قطع می‌شد و یا از تأمین بنزین و گازوئیل ناتوان می‌ماندیم چه فاجعه‌ای خلق می‌شد. دشمن تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور وضع کرد با این هدف که ایران گرفتار قحطی و به‌هم‌ریختگی شود اما با همت مسئولین کشور و با وجود گرانی‌هایی که پیش آمد و مردم را تحت فشار گذاشت اما اجازه ندادیم که قحطی در کشور پیش بیاید.

وی تصریح کرد: جزو  اولین کشورهایی بودیم که به مجموعه کواکس درخواست واکسن دادیم اما مانع‌تراشی‌های آمریکایی‌ها باعث شد نوبت ما در تهیه واکسن کوواکس به تأخیر بیفتد به‌شکلی که هنوز نتوانستیم از آن مجموعه واکسنی وارد کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت:

وزیر بهداشت در دوران سپری‌شده از شیوع کرونا نشان داده است که نه‌تنها از هیچ کمک و اقدامی برای مقابله با کرونا دریغ ندارد بلکه مسئولیت‌پذیری قابل‌توجهی نیز در این مسیر سخت از خود نشان داده است. همه می‌دانیم مرسوم این است که اگر کاری خوب پیش برود همه آن را ناشی از دعاهای پاکان و صالحان می‌دانند اما اگر کاری درست انجام نشود همه دنبال مقصر می‌گردند البته نباید نگران حرف و حدیث‌ها باشیم و از آنها بترسیم. وقتی مسئولیتی را به‌عهده گرفتیم باید با مشورت با کارشناسان به تصمیم برسیم و پس از تصمیم و اجرا نیز باید بر خدا توکل کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوار بودم تا پیش از پایان دولت دوازدهم چند کار مهم را به سرانجام برسانیم؛ یکی اینکه در مهار کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی به نقطه‌ای اطمینان و آرامش‌بخش برسیم که به‌نظر می‌رسد تا اینجای کار موفق بوده‌ایم. دوم تلاش برای رفع تحریم‌ها بود که با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم و برنامه‌ریز‌ی‌ها و تلاش‌های دولت امروز به جایی رسیده‌ایم که هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها با صراحت تمام اعلام می‌کنند که راهی جز رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام نداریم و تقریباً همه تحریم‌های اصلی و اصولی برطرف شده است و مذاکرات برای برخی جزئیات ادامه دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان