روحانی: اگر مردم همراهی کنند سیر شیوع کرونا نزولی می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 18:21

روحانی: اگر مردم همراهی کنند سیر شیوع کرونا نزولی می شود

شماره: 9556
Aa Aa

به جز مراکز ضروری روزمره از جمله توزیع دارو و مواد غذایی سایر بازارها، پاساژها و مراکز تجاری ایران که تراکم جمعیت ایجاد می کنند تا ۱۵ فروردین تعطیل شد.

وزارت بهداشت ملزم به تهیه پروتکل‌های ویژه بهداشتی شد؛
روحانی: اگر مردم همراهی کنند سیر شیوع کرونا نزولی می شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

اگر همراهی مردم همچنان در آینده ادامه پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم که سیر شیوع این بیماری به مرحله نزولی شدن نزدیک شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، روحانی به وزیر کشور ماموریت داد همراه با استانداران، مراکز جمعیتی در استان‌های هدف را مورد بررسی قرار داده و به جز مراکز ضروری از جمله مراکز توزیع دارو،‌ مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روزمره مردم، بقیه بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که تراکم جمعیت ایجاد می شود را تا ۱۵ فروردین تعطیل کند. 

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به این وزارتخانه تصریح کرد:

وزارت بهداشت و درمان بایستی برای کلیه فعالیتهای مردم از جمله آن دسته از کسب و کارها و مراکز تولیدی که باید فعال باشند پروتکل‌های ویژه بهداشتی را تهیه و ابلاغ کند.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از طرف کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی در دو بخش حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب‌دیده انجام شده است. در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده مهلت سه ماهه‌ای برای پرداخت اقساط بانکی، بیمه به تامین اجتماعی و مالیات و نیز توقف سه ماهه اقدامات تنبیهی سیستم بانکی در زمینه چک‌های برگشتی در نظر گرفته شده است. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مصوباتی برای حمایت و کمک به رسته‌های اقتصادی آسیب‌دیده برای برگشت به شرایط عادی در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: همچنین در خصوص اعطای بسته‌های حمایتی برای اقشار و خانواده‌هایی که عمدتا به علت عدم برخورداری از حقوق ثابت یا شغل معین در فضای کسب و کار شب عید دچار آسیب شده‌اند نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: همه دستگاهها موظف هستند درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع کرونا آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان