روحانی می گوید هیچ دولتی به اندازه دولت او حامی کم درآمدها نبوده است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 18:52

روحانی می گوید هیچ دولتی به اندازه دولت او حامی کم درآمدها نبوده است

شماره: 12280
Aa Aa

او گفته دولت او اوراق را جایگزین پول نقد کرده. معنای واقعی اوراق یعنی قرض گرفتن از مردم. از ملت قرض می‌گیریم وبا سود به ملت برمی‌گردانیم.

رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت؛
روحانی می گوید هیچ دولتی به اندازه دولت او حامی کم درآمدها نبوده است
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت با بیان این که مقامات آمریکا از جمله رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور از مسئولین ترور وحشیانه سردار سلیمانی هستند گفت:
گفت:
دیگران هم در این جنایت شریک و سهیم هستند. ملت ما دست از آن‌ها نخواهند کشید و این حق مردم ما است که از خون عزیز خود انتقام گرفته و از حقوق مسلم آن بزرگوار دفاع کنند. شهادت شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی و انتقام از ملت‌های منطقه و استقلال کشور‌های منطقه بود. انتقام از ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌ها و صهیونیزم ایستادند و توطئه را شکستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی با بیان اینکه آن‌ها نمی‌خواستند مسئله داعش اینگونه تمام شود اضافه کرد:

داعش مزدور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود. این‌ها وقتی زخمی شدند اسراییلی‌ها آن را به خاک خود برده و مداوا کردند و هر جا هم به اسلحه نیاز داشتند به آنان اسلحه دادند. کسی که از به هم‌ریختگی و ناامنی منطقه استفاده نخست را می‌برد، صهیونبیست‌ها و بعد آمریکا هستند.از ناامنی یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان کسی جز صهیونیست‌ها نفع نمی‌برد؛ همه کشور‌های منطقه از ناامنی ضرر می‌کنند. آنان با ترور شهید سلیمانی می‌خواستند از مرد بزرگی انتقام بگیرند که در مقابل آنان به خوبی و با درایت می‌ایستاد. بعضی فکر می‌کنند سردار یک شجاع کم نظیر بود؛ این درست است اما تنها شهامت نیست بلکه درایت او هم مهم است. او مردی با تدبیر و اهل تحلیل بود؛ سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد و به معنای واقعی کلمه معتدل بود و نه در این خط و نه در خط دیگر بود و نه چپ و نه راست بود. هیچ جناحی او را نمی‌تواند متعلق به خود بداند. او یک قهرمان ملی است. یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان است. آن‌ها می‌خواستند این قهرمان ملی را بگیرند در حالی‌که اشتباه کردند و این قهرمان ابدی و تاریخی شد. شهید سلیمانی برای همیشه در تاریخ ما یکی از قهرمانان بزرگ تاریخی ما است. چه در دفاع مقدس که شبانه‌روز تلاش می‌کرد و بعد از آن در امنیت منطقه شرق، مرز‌ها و بعد هم برای کمک به مسائل منطقه و ملت‌های مسلمان در این منطقه شبانه‌روز تلاش می‌کرد. شهید سلیمانی واقعا حق بزرگی به گردن استقلال و ثبات این منطقه منطقه دارد. هیچ زمانی من ندیدم که به سمت این جناح یا آن جناح برود. همواره یک مسیر اعتدال ملی را طی می‌کرد. اینطور نبود که به فکر این و آن یا به فکر این جناح و آن جناح باشد و این یکی از افتخارات بزرگ ما بود.
رییس دولت تدبیر و امید گفت:
هدف دشمن این بود که مقاومت در منطقه را بشکند. آن‌ها می‌خواستند بگویند مردم عراق، سوریه، یمن، افغانستان و همه کشور‌هایی که سردار سلیمانی در آن‌ها نفوذ داشت و جهاد کرده بود، مایوس شوند که به عکس شد. روحیه مقاومت در تمام این کشور‌ها بیشتر شد. خون شهدا به زمین ریخته نمی‌شود، دمیده می‌شود. آدم‌ها را می‌سازد. شهید سلیمانی هست و در تاریخ نمی‌میرد. ایشان شهید زنده تاریخ است. آن‌ها ایشان را ابدی کردند و صحنه مقاومت با همان شور و اشتیاق و حتی قدرت بیشتر به کارش ادامه می‌دهد. شما دست سردار ما را قطع کردید، باید پای شما را از این منطقه قطع کرد. تا وقتی در این منطقه حضور دارید، انتقام نهایی را نگرفتیم. وقتی پای شما در این منطقه قطع شود، ما انتقام نهایی را گرفتیم.

وی پایان ترامپ را یکی از آثار این کار وقیحانه و احمقانه عنوان کرد و گفت:

تا چند روز دیگر دوران حکومت این قاتل وحشی و دیوانه به پایان می‌رسد و کل تاریخ و حکومتش به زباله‌دان تاریخ می‌رود. از این مسئله بسیار خوشحالیم. البته این کار ما و ملت‌های منطقه نبود بلکه کار مردم آمریکا بود. مردم آمریکا فهمیدند او لیاقت ندارد و رقیبش را به قدرت رساندند. شرایط بعد از ترامپ شرایط بهتری برای مردم منطقه خواهد بود.

رییس‌جمهوری دوقطبی‌های ایجاد شده در کشور را به مصلحت به کشور، درست و واقعی ندانست و عنوان کرد:
نباید ذهن جامعه را به این دو قطبی‌ها مشغول کنیم. این دوقطبی‌ها ناصحیح و کاذب است. یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم. نفت‌مان را باید تولید و بعد در حداکثر ممکن صادر کنیم و این حق ماست. می‌گویید به جای آنکه حق‌مان را پس بگیریم، پس نگیریم. اگر الان بتوانیم، می‌گویم این کار بکنیم. هر وقت وزیر نفت بگوید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌توانیم صادر کنیم، ما آماده‌ایم. بعد می‌گویند پول نفت در بودجه خرج نشود. این حرف درست است ولی لغت آن غلط است.
رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد:
در این شرایط جنگ اقتصادی که می‌خواستند همه چیز را قفل کنند حتی یک روز حقوق کارمندی تاخیر نداشته است و سر ماه حقوق پرداخت شد در حالی که آن موقع که بالاترین میزان درآمد نفتی را داشتیم پرداخت حقوق تا چند روز تاخیر می‌افتاد. اوراق در کشور ما هیچ ارزشی نداشت. نه سودش معلوم بود و نه اصلش اما ما اوراق به جایگاهش نشاندیم. امروز اوراق عین پول می‌ماند و به اندازه پول ارزش دارد. سود و اصل اوراق دولت در همان روز پرداخت می‌شود و حتی یک روز تاخیر نداشته است. این کار عظیم اقتصادی دولت بود که متاسفانه نسبت به این مسائل اصلی و مهم کمتر صحت می‌شود. اوراق را جایگزین پول نقد کردیم. معنای واقعی اوراق یعنی قرض گرفتن از مردم بدین صورت که از ملت قرض می‌گیریم وبا سود به ملت برمی‌گردانیم.

روحانی با بیان اینکه در این سال‌های سخت از بانک مرکزی یک قران استقراض نکردیم و نمی‌کنیم افزود:

مقداری پول است که در بودجه می‌آید و آخر سال هم با بانک مرکزی تسویه می‌شود اصلا استقراضی از بانک مرکزی نکرده و نمی‌کنیم.

 وی یادآورشد:

هیچ دولتی بعد از انقلاب نمی‌تواند ادعا کند مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم درآمد جامعه بوده و نمونه بارز آن برق و گاز و آب امید است. آب و برق و گاز را هم با هدف کمک به مردم و هم کاهش مصرف، مجانی کردیم.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه دولت در سال آخر خیلی می‌خواهد نفت بفروشد، گفت:‌

اتفاقا دولت خیلی کار خوبی می‌کند اگر من بودم می‌گفتم چرا دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه باید میزان آن را به دو میلیون و ۵۰۰ هزار و حتی سه میلیون بشکه افزایش بدهید. «دولت می‌گوید من می‌توانم، مجلس بگوید بارک‌الله به دولت. دولت می‌گوید سیلی می زنم دهان دشمن، من می‌گویم دو تا سیلی بزن.» بعضی‌ها می‌گویند دولت سال دیگر نیست که می‌گویم نه؛ نصف سال آینده هستیم و نشان می‌دهیم که هم می‌توانیم نفت را تولید و هم صادر کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان