روحانی: گسترش کشف مبتلایان به کرونا می‌تواند خبر خوبی باشد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:46

روحانی: گسترش کشف مبتلایان به کرونا می‌تواند خبر خوبی باشد

شماره: 9912
Aa Aa

رییس جمهور ایران گفته اگر از طریق کیت‌های آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌هایی که در اختیار داریم افراد مثبت را شناسایی و قرنطینه کنیم این چیز بدی نیست.

در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی مس ایران؛
روحانی: گسترش کشف مبتلایان به کرونا می‌تواند خبر خوبی باشد

حسن روحانی، رییس جمهور ایران با بیان اینکه برای تامین نیازمندی‌ها در شرایط تحریم و کرونا راهی جز تولید نداریم گفت: تحرک در بازار بورس به عرضه سهام جدید در آن بستگی دارد؛ بورس وقتی زنده است که سهام نو در آن عرضه شود.

روحانی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی مس ایران که به‌شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت:

این افتتاح‌ها پاسخ قاطعی است که همه کارگران و مدیران و مسئولان ما به استکبار جهانی می‌دهند که به‌رغم فشارهای تحریم، ما طرح‌ها را پیش می بریم و تکمیل می‌کنیم و برای جوانان اشتغال درست کرده و تولیدات را صادر می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی بیان کرد: سهام ایمیدرو باید در بورس بیاید و به مردم واگذار شود. بورس ما استعداد بسیار زیادی دارد. آنچه امروز در بورس تهران ما مشاهده می‌کنیم که رقم و سرمایه آن خوشبختانه قابل ملاحظه‌ای است اگر کمی تلاش کنیم می‌توانیم این بورس را به چندین برابر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بورس زنده است که ما سهام جدید را عرضه کنیم. یه‌وقتی داخل بورس است این سهامش به آن می‌فروشد و آن شخص سهامش را به دیگری می‌فروشد و در داخل بورس گردش می‌کند. البته این در جای خودش خوب است. چرا که یکی از کارهای بورس همین است. اما زنده بودن و تحرک جدید بورس این استسهام جدید را وارد عرضه بورس کنیم.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امسال، دو سه قدم خوب در این زمینه برداشته شده است. سهام عدالت هم ان شاءالله به بورس می‌آید و عرضه می‌شود که به ۵۰ میلیون جمعیت مردم تعلق دارد. البته آنهایی که تمایل به فروش دارند و آنهایی که تمایل ندارند سهامشان را نگه می‌دارند. که این هم یک تحرک بزرگی را در بورس ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: سهام عدالت معمولا و اکثریت قاطع برای شرکت‌هایی است که بسیار سودده هستند و این سهام بسیار ارزشمندی است. این سهام به‌راحتی در بازار بورس به فروش خواهد رفت.

وی گفت: باید مسئولان وزارت اقتصاد تلاش کنند البته این چند روز هم تلاش کرده‌اند، صدا و سیما هم تلاش کرده‌است و به یک شکلی توضیح می‌دهد که آخرش مردم مرتب از دفتر ما سوال می‌کنند که این چه شد و مقصود چیست؟ یعنی اینقدر ما پیچیده مساله را مطرح می‌کنیم.

در دولت تاکید کردم مردم و همه آنهایی که دارای سهام عدالت هستند بدانند، باید به آنها اطلاع داده شود و آنها باید خبر بدهند که می‌خواهند این سهام عدالت را نگه دارند یا می‌خواهند بفروشند و این قدم اول است.

روحانی گفت: اگر مردم می‌خواهند سهام عدالت را نگه دارند که بسیار خب نگه می‌دارند و سود سالانه هم هر چقدر است به آنها می‌رسد. اگر می‌خواهند بفروشند این با یک پیام، پیامک و یک تماس. اینها سایت و سامانه هم دارند در سامانه می‌توانند وارد شوند و اعلام کنند که می‌خواهیم سهام خودمان را بفروشیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: فروش این سهام هم راه‌های متعددی دارد. مسئول آن وزارت اقتصاد است و این وزارتخانه باید این کار را انجام دهد. من از وزیر اقتصاد هم می‌خواهم که این کار را هر چه سریع‌تر انجام بدهد. به نظر من راه‌های مختلفی وجود دارد که مردم به راحتی بتوانند سهامشان را بفروشند که فعلا به این مساله وارد نمی‌شوم که آن وزارتخانه مسئول خودش به این مساله وارد شود. راه‌های مختلفی وجود دارد که مردم به راحتی بتوانند سهامشان را بفروشند و پول آن سهام را به هر مصرفی که می‌خواهند برسانند و مال خودشان است.

روحانی گفت: شرایط سخت تحریم و کرونا که امروز مردم گرفتار شدند و شرایطی که برخی از شغل‌ها به‌طور کامل تعطیل شده و بسیاری از مراکز ورزشی و تفریحی و فرهنگی و بسیاری از محافل دینی و مساجد ما تعطیل هستند و نقل و انتقال و سفرها و گردش ها بسیار پایین آمده و به مردم توصیه می‌کنیم که در خانه بمانید. خیلی‌ها صدمه دیدند.

وی در مورد سهام و بازار بورس افزود: کسانی که نیازمند هستند آن (سهام عدالت) را بفروشند سهام هم الان ارزشمند است و این حرکت خوبی برای مردم خواهد بود، بورس باید فعال شود و توسعه پیدا کند.

روحانی ادامه داد: چیزهایی را در بورس نیاوردیم که باید درباره آن فکر کنیم. هیچ وقت فروش زمین را در بورس قرار ندادیم زمین های بزرگی هست که یا دولت در اختیار دارد یا نیروها مسلح مثلاً پادگان است در حالی که نصف آن برای نیروهای مسلح کافی است و نصف آن را می تواند واگذار کند و یا دولت زمین هایی دارد که می‌تواند بخشی از آن را عرضه کنند.

روحانی اظهار داشت:

سرعت و یا گسترش کشف مبتلایان گاهی می‌تواند خبر خوبی باشد و خبر بدی نباشد؛ آنجایی که کیت‌های آزمایشگاهی را گسترش می‌دهیم و آزمایشگاه‌مان را زیاد و از این طریق افرادی را که هیچ علامتی هم به‌ظاهر ندارند شناسایی می‌کنیم، خوشحال کننده است. اگر مردم دستورالعمل‌ها را مراعات نکنند و ابتلا بالا برود خبر خوبی نیست اما اگر از طریق کیت‌های آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌هایی که در اختیار داریم افراد مثبت را شناسایی و قرنطینه کنیم این چیز بدی نیست. البته این معنایش این است که بیماری هنوز وجود دارد و مردم عزیز ما باید بدانند که اتمام این ویروس و این بیماری در یک زمان کوتاه علی‌القاعده امکان‌پذیر نیست چون نه ما واکسن داریم، نه داروی خاص داریم و سرایت این هم بسیار شدید است، بنابراین همچنان مردم عزیز ما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند تا ان‌شاءالله شرایط بهتری برای ما در آینده پیش بیاید.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان