روسیه و چین برای مقاومت در برابر تحریم ها باید از ایران الگو بگیرند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:16

روسیه و چین برای مقاومت در برابر تحریم ها باید از ایران الگو بگیرند

شماره: 17040
Aa Aa

او گفته هیچ بعید نیست در سال های آینده مردم کشورهای غربی شاهد شکست مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و سایر مکاتب مصطلح باشند.

حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی؛
روسیه و چین برای مقاومت در برابر تحریم ها باید از ایران الگو بگیرند

حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آیین افتتاحیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» اظهار داشت:

خاورمیانه، بالکان و پیرامون سرزمینی چین مانند تایوان و ویتنام از نظر جغرافیایی همیشه مورد تاکید و توجه قدرت های جهانی بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، وی گفت:

امروز بیشتر مناطق ژئوپولتیک و مهم دنیا در دست مسلمانان است و اندیشمندان و تحلیلگران معتقدند اگر کشوری بر این قبیل از مناطق مانند تنگه هرمز تسلط داشته باشد می تواند در گستره جهانی تاثیرگذاری داشته باشد. هم اکنون شرایط سیاسی و بین المللی این گونه ایجاب می کند که کشورهای دیگر محتاج نفت و گاز ایران باشند تا مقداری از اثرات جنگ روسیه و اوکراین کاسته شود. اگر جمهوری اسلامی در یک منطقه خنثی و فاقد اثرگذاری بین المللی به وجود آمده بود هیچگاه مورد توجه و حساسیت آمریکا و سایر قدرت های دیگر قرار نمی گرفت. یکی از مزیت های ایران قرارگیری آن در یک منطقه حساس و تاثیرگذار در معادلات بین المللی است. اگر برجام به نتیجه برسد و تاثیرات اقتصادی و رفاهی آن در جامعه محسوس شود باز هم همه دنیا به قدرت اقتدار و مقاومت ایران صحه خواهند گذاشت. ایران راه مقاومت و مبارزه با تحریم ها را شناخته است.

او ابراز داشت:

امروز همه آزادی خواهان با الگوگیری از جبهه مقاومت اسلامی به این دل بسته اند که می توانند با قدرت های بزرگ جهانی پنجه در پنجه هم انداخته و با آنها مقابله کنند. اگر روسیه و چین و سایر ملت های دیگر بخواهند در برابر تحریم های خارجی مقاومت کنند باید از مدل و الگوی ایران بهره ببرند و از ترس تحریم اقدامات خود را متوقف نکنند. امروز ما باید جهانی فکر و اقدام کنیم و از ادله دینی و قرآنی برای تامین امنیت و آرامش و نجات بشر استفاده کنیم. هیچ بعید نیست در سال های آینده مردم کشورهای غربی شاهد شکست مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و سایر مکاتب مصطلح باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان