رژیم صهیونیستی دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 0:31

رژیم صهیونیستی دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد

شماره: 23789
Aa Aa

او با بیان این که مشکلات منطقه با دخالت نیروهای بیگانه قابل حل نیست گفت وضعیت امروز غزه تابلویی پیش روی تمام ملت‌های منطقه است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
رژیم صهیونیستی دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در نشست «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده است اظهار کرد:

جمهوری اسلامی ایران همواره مذاکره و گفتگو میان کشورهای همسایه را راهکار حل و فصل مسائل منطقه‌ای میداند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ابراز امیدواری کرد گفتگوهای این نشست منشاء تقویت همکاریهای سازنده و تعاملات منطقه‌ای شود.
در این دیدار همچنین با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مشکلات منطقه با دخالت نیروهای بیگانه قابل حل نیست بر رفع مشکلات منطقه‌ای از طریق تعامل و همکاری بیشتر کشورهای منطقه تأکید کرد.
رئیسی با بیان اینکه قبلاً به آقای الهام گفته بودم که رژیم صهیونیستی نه دوست شما و نه دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد افزود:

وضعیت امروز غزه تابلویی پیش روی تمام ملت‌های منطقه است تا ببینند غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با حمایت تمام قد از جنایات صهیونیستها نه تنها دوست و دلسوز کشورهای منطقه نیستند بلکه فقط پیشبرد منافع نژادپرستانه خود در منطقه را دنبال میکنند.
او با تأکید بر اهمیت گسترش روابط و همکاری‌های تهران-باکو در عرصه‌های مختلف تصریح کرد:

ارتقای سطح تعاملات و مناسبات با کشور دوست، برادر و همسایه آذربایجان، از محورهای سیاست خارجی ایران است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و قدرتمند منطقه ضمن تأکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها بر حل مسائل و مشکلات از طریق مفاهمه و تعامل کشورها تأکید دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان