زیر نظر قالیباف بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شده اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:59

زیر نظر قالیباف بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شده اند

شماره: 10922
Aa Aa

میرسلیم گفته برای همه این سؤال مطرح است که در شهرداری چه خبر بوده که رد شدن طرح تحقیق و تفحص موجب تشکر قالیباف از مجلس شده است؟

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی؛
زیر نظر قالیباف بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شده اند

سیدمصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقد هستند اظهارات شما درباره رشوه ۶۵ میلیاردی باعث شکاف بین جریان اصولگرایی می‌شود یا جریان رقیب سوءاستفاده می‌کند تصریح کرد:

رشوه در اشکال گوناگون و فساد همچون موریانه ستون‌های نظام را پوک خواهد کرد و خدای ناکرده اگر عمومیت یابد نه از اصولگرایی و نه از اصلاح طلبی حقیقی اثری باقی نخواهد ماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از هفته نامه شما، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد:

مقابله با فساد امری وجدانی است و فراتر از گرایش‌های سیاسی است. هر ایرانی متعهد به انقلاب باید برای آن کمر همت ببندد و الا نه از تاک نشان ماند و نه از تاکنشان.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این پرونده کسی را محکوم یا مجرم دانستید یا فقط اسناد را تحویل قوه قضاییه دادید گفت: هر پرونده قبل از صدور حکم مجرمیت باید مراحلی را از نظر قضائی طی کند که ابتدا بررسی اسناد است؛ اگر اسناد متقن و مستدل باشد به افرادی ظنین می شوند. پس از بازجویی از آنها ممکن است آنها و عده‌ای دیگر متهم شوند آنگاه محاکمه صورت می گیرد و افرادی محکوم به جرم می شوند. در این مرحله مجرمان حق دارند درخواست تجدید نظر کنند؛ اگر در تجدید نظر رأی بدوی ابرام شد مجازات صورت می گیرد. تا امروز افرادی مظنون و عده ای هم متهم اند و بازجویی ادامه دارد و ان شاء الله حق اثبات خواهد شد. امید ما این است که گرفتار اطاله دادرسی نشویم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما قوه قضاییه اگر این‌ اسناد را قبول نکرد چه اتفاقی می افتد؟ گفت: تشخیص نهایی با دستگاه قضایی است و پس از محاکمه ابعاد موضوع روشن خواهد شد.

میرسلیم گفت:

من به عنوان نماینده مجلس نمی توانم در مقابل فرآیندهای فسادآمیز و روندهای غلط ساکت باشم؛ اگر قراربود ساکت بمانم بهتر بود نماینده نمی‌شدم ولی سعی می کنم بدون سند موضع گیری نکنم. آقای قالیباف در دوران مسئولیت‌های اجرائی خود خدمات ارزنده ای انجام داده که باید تقدیر شود. در همان حال زیر نظر ایشان اشتباهات مهمی رخ داده که به‌موقع به ایشان تذکر کتبی و شفاهی داده‌ام و باید اصلاح می‌شد و به این جا نمی‌رسید که جانشین مورد اعتماد ایشان دستگیر و گرفتار شود و بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شوند. اینها برای اعتبار مدیر ارشد افتخار محسوب نمی‌شود. بدانید که نه فقط برای من که برای همه مردم این سؤال مطرح است که مگر در شهرداری چه خبر بوده که رد شدن طرح تحقیق و تفحص موجب ابراز تشکر ایشان از مجلس شد؟

میرسلیم گفت: اگر فساد ریشه کن نشود هیچ طرحی برای نجات کشور از مشکلاتی که عمدتا به دلیل سوء تدبیر و بعضا خیانت برخی مسئولان و مدیران گریبان کشور را گرفته و موجب غارت سرمایه های انسانی و مادی جمهوری اسلامی شده است به سرانجام موفق نخواهد رسید.

وی گفت: اصولگرایی با توحید شروع می شود و کلمه لا اله الا الله با نفی هر اله دیگرآغاز می‌شود. مگر می‌توانیم ما مدعی اصولگرایی باشیم و پول پرستی و غارت بیت المال و دور زدن دیوان محاسبات و اقدامات خلاف قانونِ الهام گرفته از بت نفسانیات و ریاست‌طلبی را نادیده بگیریم؟

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان